בני משפחתו וחבריו של ברק לופן ז"ל שנרצח בפיגוע ברחוב דיזינגוף בתל אביב, נשאו היום (ראשון) הצהרה לתקשורת. במהלכה סיפרה על ברק אלמנתו דנה. "יש לו את השקט הכי סוער שקיים. בן אדם טוב, אין אדם אחד שיגיד עליו משהו רע. הוא דואג. החצי שלי, החבר הכי טוב שלי. יש לנו שלושה ילדים מקסימים. הוא אמר תמיד שהוא יהיה חותר או חותר קיאק. ביום חמישי ברק יצא להתאוורר עם חברים. הכל היה בסדר כשיצא מהבית. יובל הבת הגדולה אמרה לו 'אבא איזה חתיך אתה יום'. ברק עשה הכל כדי שיהיה לנו טוב".

"אמרתי לילדים שאבא היה מעורב באירוע נוראי והוא מת", סיפרה. "הסברתי להם שהוא תמיד איתנו. ברק היה דמות. מאות אנשים שמסתבר שפגשו אותו הגיעו. הוא האבא הכי פעיל שיש".

אביו של ברק סיפר עליו שהיה "הבן הצעיר שלנו, נולד בינואר, עם הברקים והרעמים וקיבל את השם היפה ברק". הוא המשיך, "כולם יגידו שלברק היה לב גדול מאוד, לנתינה, לעזור ובנוסף היה לו ידיים טובות וראש טוב. לצערי הרב ברק היה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. כל מה שנשאר לי זה להפרד ממנו בשעות האחרונות. דיברתי אליו. לא מובנת מאליה כמות האנשים שהגיעה לבית החולים להיפרד מברק. אני מקווה שדנה, שאני מאוד אוהב אותה, תצליח להיות חזקה ולהתגבר על האבידה הנוראית".

"הוא היה צלע בלתי נפרדת מהגוף של כל אחד מאיתנו פה", אמר חבר של ברק, עומר. "זה לא מתעכל. כל הסיטואציה הזו זה הזיה. לבוא לבית החולים ביום חמישי זה הזיה שהמשיכה כל הלילה. הוא היה הבן הכי טוב שהורים יכולים לבקש והחבר הכי טוב שאפשר לבקש, האבא הכי טוב, הבעל הכי טוב. הוא אפילו לא ידע שהוא כזה, תמיד עם חיוך ביישני, צנוע לא אכפת לו מתארים ומכבוד. כל כך גדול מהחיים. אני לפחות לא הבנתי כמה עד עכשיו".

הלוויתו של ברק תיערך בשעה 17:30 בבית העלמין בקיבוץ גינוסר. ברק היה בן 35 במותו, והותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. לופן היה ספורטאי מצטיין, עבר לתחום אימון קיאקים והיה מאמן סגל בכיר של נבחרת ישראל. קיאקו הונח בחצר בית הוריו בגינוסר.

משפחתו של איתם מגיני ז"ל תתרום את איבריו: "תרומתו האחרונה"

בתוך כך, משפחתו של איתם מגיני ז"ל, נרצח נוסף בפיגוע הטרור בתל אביב, הודיעה כי היא תתרום את איבריו. "זאת תרומתו האחרונה של איתם מגיני לחברה בישראל", אמרו הוריו איריס ואייל.

חגי, סבו של איתם, אמר הבוקר בראיון לגל"צ כי המשפחות של איתם ושל חברו הטוב תומר מורד ז"ל, שנרצח גם הוא בפיגוע, ביקשו כי השניים יקברו זה לצד זה, אך בחברה קדישא הערימו על כך קשיים. "הם לא יקברו זה לצד זה, חווינו כל מיני דברים מחברא קדישא, אז הם לא יקברו זה לצד זה אלא בבתי עלמין שונים", אמר.

איתם מגיני ז''ל (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
איתם מגיני ז''ל (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בנוסף, סיפר חגי על נכדו: "כל מי שפגש והכיר אותו אמר עליו את הקלישאות שגם אני אומר עכשיו, אלו לא היו קלישאות אלא עובדות חיים אמיתיות. הוא היה אדם, אין לי מילים, אני מנסה לתאר אותו והמילים לא באמת יכולות לתאר איזה אדם מיוחד מכל בחינה והא היה - חוכמה, חברתית, אישיות, איך היה כובש את כל מי שפגש אותו לשתי דקות היה מתאהב".

"מאז חמישי בערב יש כאב שבלתי אפשרי להבין אותו ולהכיל אותו. זה משהו שרק מי שחווה את זה יכול להבין, מה שעובר על אנשים שאיבדו מישהו. איבדנו את הבן של אחות של אבא שלי לפני 12 שנה, אבל מי שלא חווה אובדן של בן משפחה קרוב יכול אולי להבין במילים אבל לא ברגש וטוב שכך. אני לא מאחל את זה לאף אחד", הוסיף.