שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, משה (בוגי) יעלון, שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM על ההסלמה הביטחונית של השבועות האחרונים, והתייחס גם לסערות הפוליטיות ולאפשרות שישוב להתמודד בבחירות הקרובות.

"הייתה פה הזנחה ללא ספק. אי טיפול במגזר הערבי הביאה לזה שיצאו פיגועים מתוך ערביי ישראל עם נשק. ברגע שזה הצליח להם, אז מיד יש השראה, חקיינות ואז זה יוצא גם מיו"ש. בנוסף לזה יש אזור ביו"ש שהרשות הפלסטינית לא מטפלת בו כמו שצריך וזה אזור ג'נין. לכן אני חושב שהדרג המדיני היום וגם הדרג הצבאי, קודם כל פועלים בתבונה בזה שהם מתמקדים שם. אני לא רואה צורך במבצע יותר רחב. זה לא קורה כרגע ברמאללה, זה לא קורה בשכם, זה לא קורה בערים אחרות. כל אלה שמדברים על 'חומת מגן 2' אפילו בקרב ערביי ישראל, פשוט לא מבינים על מה הם מדברים. 'חומת מגן' היה מבצע אחרי שתקופה ארוכה נמנענו מלהיכנס לשטחי A והשטח הפך למדגרת טרור", פתח יעלון את דבריו.

בהמשך נשאל האם הוא רוצה לחזור לזירה הפוליטית, והשיב: "אני מקווה מאוד שלא נלך לבחירות, משום שאני חושב שיש פה ממשלה, שעם כל זה שהיא לא הומוגנית, היא מתפקדת. עוד אפשר למנוע בחירות ואני חושב שמה שעידית סילמן עשתה הוא מעשה שלא ייעשה. היא נכנעה לטרור פוליטי. אם כל כך קשה לה והיא איננה יכולה עוד - אז שתחזיר את המנדט למפלגה ולא תיקח אותו לצד השני". 

"אני לא סגרתי את תל"ם. החלטתי בבחירות האחרונות לא לרוץ, מאחר שלצערי האופציה של אלטרנטיבה שלטונית בנוסח כחול לבן לא עבדה, התפצלה. אם תהיה הזדמנות עכשיו ליצור אלטרנטיבה שלטונית שתעזור להחזיר את המדינה אל המסילה, אני אהיה שם. לא כעוד מפלגה קטנה - אלטרנטיבה שלטונית, כן. אבל אני שוב אומר, אני אעשה כמיטב יכולתי שהממשלה הזאת תמשיך לכהן ולעשות את הדברים הטובים שהיא עושה עכשיו", הוסיף. 

"אני לא נכנס כרגע לשום ספקולציות. כשהתפטרתי מממשלת הליכוד בראשותו של נתניהו בנסיבות ההן במאי 2016, אמרתי, 'אני מתכוון להתמודד על ההנהגה הלאומית' וזו הייתה כחול לבן. אני חושב שיש מספיק גורמים במגרש הפוליטי שמבינים את הנזק שנתניהו עשה כאן, והתנאי ההכרחי, גם אם לא מספיק, כדי להציל את המדינה זה להזיז אותו. אני למשל קורא לממשלה הזאת, תחוקקו עכשיו את החוקים שמרחיקים את נתניהו מהמגרש. ואם המשותפת תצביע בהצבעה הזאת איתם, מה קרה? נתניהו לא גייס את המשותפת להצבעה על מבקר המדינה והצבעות נוספות? מספיק עם ההתייפייפות הזאת. הדברים שעל הפרק הם הרי גורל", המשיך יעלון. 

לבסוף התייחס יעלון לקריאתו של יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, לערביי ישראל המשרתים בכוחות הביטחון: "דברים חמורים ביותר. זה צריך להיבחן תחת סעיף ההמרדה. אני מקווה גם שהוא יצטער על הדברים הללו. מפלגות המשותפת כבר הוכיחו את הטעויות שלהן, במקום להתעסק באתגרים של ערביי ישראל, מחבקים את קדאפי, את אסד, מייעצים לערפאת. הן לא בצד הנכון של ההיסטוריה, מדינות ערב כבר לא איתן ולכן אני מקווה שהוא יצטער עליהם. הוא תופס אותנו ברגע של חולשה פוליטית, חולשה ביטחונית, אני בטוח שנתעשת ונתגבר על זה והוא יצטרך להצטער על הדברים הללו". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103