בצל המתיחות הביטחונית וגל המעצרים ביהודה ושומרון, מזכ"ל ארגון הטרור הג'יאהד האסלאמי, זיאד נח'אלה, העביר היום (שני) מסר לישראל בריאיון לערוץ הטלוויזיה של החיזבאללה, אל-מנאר. "הפיגועים המתרחשים בישראל הם חובתו של כל פלסטיני. הפעולות האחרונות הוכיחו את יכולתו של הפלסטיני להתמודד באומץ לב". 


"כוחות ההתנגדות' בעזה יחליטו האם להגיב. ההסלמה במסגד אל-אקצא ואל-קודס במהלך הרמדאן מגבירה את המתיחות. אנו נמצאים בעימות ישיר ובכל רגע עלינו לצפות למצב של התנגשות, העימות נמשך. 'כוחות ההתנגדות' מקבלים החלטות בשטח. לא נותיר את ג'נין וירושלים לבד", הוסיף. 

כזכור, הג'יהאד האסלאמי הוציא אמש הודעה רשמית ובה הכריז על "העלאת הכוננות" ועל "גיוס מורחב" של לוחמיו ומפקדיו. זאת, כדי "להתמודד עם כל פלישה של האויב הציוני למחנה הפליטים בג'נין", כך לפי דבריו של דובר חטיבת ג'נין של הארגון. המזכיר הכללי של ארגון הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'אלה, הבהיר כי מדובר בעימות ישיר מול ישראל והדגיש כי בכל רגע המצב עלול להסלים לכדי "עימות מקיף", כך לדבריו.

במקביל לכך, תנועת הפת"ח שיגרה איום לעבר ישראל ואמרה כי "ההסלמה תוביל להידרדרות של המצב". כמו כן, בארגון הטרור החמאס מסרו לסוכנות הידיעות שהאב כי המשך הפעילות "לא תספק לישראל הגנה עליה ועל התושבים מפני 'זעם ההתנגדות'. אנו עוסקים בצירים השונים ביהודה ושומרון ולא נהסס מהסלמה נוספת של ההתנגדות. האומה הערבית שלנו נדרשת לעמוד לצדנו ולתמוך במאבקינו". 

אתמול בחמאס איימו להסלים את המתיחות הביטחונית נגד ישראל, בתגובה לחיסולה של החשודה שרצה לעבר כוח צה"ל בכפר חוסאן הסמוך לביתר עילית, ולא נענתה לבקשותיו של הכוח לעצור על פי נוהל מעצר חשוד. ארגון הטרור הצהיר כי "הפשע הנתעב ופשעי המשך הכיבוש הציוני נגד עמנו, ארצנו והמקומות הקדושים שלנו, מחייבים הסלמה בהתנגדות על מנת להרתיע אותו".

מדובר צה"ל נמסר כי הכוח פתח לעברה בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לאויר ולאחר שלא נעצרה, הכוח ירה לעבר פלג גופה התחתון ‏החשודה קיבלה טיפול רפואי ראשוני בנקודה על ידי הכוח ופונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. עוד נמסר כי האירוע יתוחקר.