הדריכות במערכת הביטחון נמשכת: במהלך פעילות מעצרים נרחבת ברחבי אוגדת יהודה ושומרון, עצרו היום (שני) הכוחות 13 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, בהם שני פעילי חמאס מחברון. 

הפעילות נערכה בכפרים בורקא וכליל, לאחר מכן עברה לחברון וגם לחטיבה המרחבית עציון ומנשה. במהלכה, התפתחו הפרות סדר במספר מוקדים, בהשתתפות עשרות פלסטינים שהבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר הכוחות. כמו כן, נשמעו קולות ירי במרחב, אך אין נפגעים לכוחותינו. במקביל.

בימים אלו, בצילו של גל הטרור, בצה"ל ביצעו שורת מעצרים באזור יהודה ושומרון, בדגש על מחנה הפליטים ג'נין, ממנו יצא המפגע שביצע את הפיגוע הקשה ברחוב דיזנגוף בתל אביב ועד כה נעצרו עשרות החשודים במעורבות באירועי טרור. זאת במקביל לפעולות מצד הפלסטינים, שבפעם השנייה בתוך כיממה, השחיתו את קבר יוסף.

אמש, בצילו של גל הטרור, חברי הקבינט המדיני-ביטחוני אישרו את התוכנית שהציג שר הביטחון, בני גנץ, בהיקף של 360 מיליון שקלים, לבניית 40 קילומטרים נוספים של מכשול התפר. על פי התוכנית, המכשול הביטחוני שיוקם יהיה באורך של כ-40 ק"מ. הוא ייחל באזור סאלם, שבצפון השומרון ויגיע עד לאזור בת חפר. ‏המכשול יכלול חומת בטון מאסיבית, אמצעי מיגון ואמצעים טכנולוגיים נוספים בגובה של עד תשעה מטרים. החומה תחליף את הגדר שנבנתה לפני כ-20 שנה.

בתוך כך, מזכ"ל ארגון הטרור הג'יאהד האסלאמי, זיאד נח'אלה, העביר היום מסר לישראל, בריאיון לערוץ הטלוויזיה של החיזבאללה, אל-מנאר. "הפיגועים המתרחשים בישראל הם חובתו של כל פלסטיני. הפעולות האחרונות הוכיחו את יכולתו של הפלסטיני להתמודד באומץ לב". 

"'כוחות ההתנגדות' בעזה יחליטו האם להגיב. ההסלמה במסגד אל-אקצא ואל-קודס במהלך הרמדאן מגבירה את המתיחות. אנו נמצאים בעימות ישיר ובכל רגע עלינו לצפות למצב של התנגשות, העימות נמשך. 'כוחות ההתנגדות' מקבלים החלטות בשטח. לא נותיר את ג'נין וירושלים לבד", הוסיף.