כלכלת אוקראינה תקרוס ביותר מ-45% בעקבות המלחמה מול רוסיה, כך העריך היום (שני) הבנק העולמי. הערכותיו מתבססות בין היתר בשל העובדה כי הלחימה הובילה לסגירת עסקים, צמצמה את היצוא והפכה את הפעילות כלכלית לבלתי אפשרית בשטחים נרחבים במדינה. 

כמו כן, דו"ח של הבנק העולמי מעריך כי למעלה ממחצית העסקים במדינה סגורים, בעוד שאחרים פועלים בקיבולת תקינה יותר. סגירת הספנות של הים השחור מאוקראינה קטעה כ-90% מיצוא התבואה של המדינה ומחצית מכלל היצוא שלה. בנוסף לכך, המלחמה הפכה את הפעילות הכלכלית לבלתי אפשרית באזורים רבים ושיבשה את החקלאות. 

מנגד, בבנק העולמי מציינים כי ההערכות ולפיהם נזקי התשתיות במדינה עומדים על כ-100 מיליארד דולר, נכון לחודש מרץ, ומהווים למעשה כשני שליש מהתמ"ג האוקראיני ב-2019, הן אינן מעודכנות כי "המלחמה השתוללה וגרמה לנזק נוסף".

בנוסף לכך, בבנק העולמי מעריכים כי תפוקת התמ"ג (תוצר מקומי גולמי) של רוסיה תרד ב-11.2%, זאת בשל הסנקציות שהוטלו על ידי ארצות הברית ומדינות המערב על הבנקים, מפעלים ומוסדות נוספים במדינה. במקביל לכך, גם באזור מזרח אירופה, הכולל בין היתר את בלארוס ומולדובה, התוצר צפוי להתכווץ בכ-30.7%, זאת כתוצאה משיבושי הסחר. 

באיזור מרכז אירופה, הכולל בין היתר את בולגריה ופולין, הצמיחה בשנת 2022 צפויה לרדת מ-4.7% ל-3.5%, זאת כתוצאה מעליית מחירי הסוחרות וממשבר הפליטים. נציב סוכנות הפליטים של האו"ם, פיליפו גרנדי, טען בחודש שעבר כי מדובר במשבר הפליטים הקשה ביותר באירופה, מאז מלחמת העולם השניה, לאור קצב הגדילה המשמעותי והמהיר.