הפלישה הרוסית לאוקראינה: עשרות אלפי אזרחים נהרגו במהלך הקרבות בעיר הנצורה מריופול שבאוקראינה, כך טען היום (שני) נשיא המדינה, ולדימיר זלנסקי. "מריופול הושמדה, יש עשרות אלפי הרוגים ורוסיה איננה מפסיקה את תקיפותיה", הבהיר הנשיא בנאום מקוון שנשא בפני מחוקקי דרום קוריאה.

בתוך כך, רוסיה הודיעה היום על השמדת מערכות טילי נ"מ מסוג S-300, שסופקו לאוקראינה על ידי מדינות אירופה. משרד ההגנה הרוסי ציין כי הטילים הוסתרו בהאנגרים בפאתי העיר דניפרו שבאוקראינה וכי 25 חיילים אוקראינים נפגעו בהתקפה. 

ברשת CNN דווח כי הכוחות המזוינים של גרמניה מתכוננים לבצע טיסת פינוי שתשא אזרחים אוקראינים פצועים. המטוס המריא מהעיר ז'שוב שבפולין וצפוי לשוב עם ילדים ומבוגרים שיועברו לטיפול בגרמניה.

מוקדם יותר היום פורסמו דוחות מודיעין מערביים, שטענו כי השימוש של רוסיה בתחמושת זרחנית במחוז הבדלני בדונייצק מגביר את החשש שתעשה בהם שימוש גם בקרבות בעיר מריופול.

כמו כן, צילומי לוויין חדשים תיעדו שיירה רוסית גדולה באזור העיר חרקוב, כחלק מההכנות למתקפה הצפויה במזרח המדינה, וראש צוות המשא ומתן האוקראיני הבהיר כי פגישה בין הנשיאים תוכל להתקיים רק לאחר שאוקראינה תנצח בקרב על דונבאס.

הצילומים החדשים של חברת מקסאר שבוצעו ביום שישי הראו שיירה של מאות כלי רכב משוריינים עם ארטילריה וכלי רכב צבאיים נוספים שנעו לאורך 12 ק"מ והתקרבו לעיירה וליקי בורלוק, ככל הנראה בדרך לעיר איזיום שנכבשה בשבוע שעבר. ההערכות הן כי הכוחות נערכים למתקפה על העיר האסטרטגית סלוביאנסק, יעד קריטי עבור הרוסים על מנת שיוכלו להתחבר עם כוחות הבדלנים בדונבאס.