רחל סלע, מורה למקרא בעבר ומדריכת טיולים בהווה, יוזמת ומדריכה טיולים בעקבות דמויות במקרא, והפעם בעקבות המלכים שאול ודוד בגלבוע ובעמק יזרעאל, לא יכולתי שלא להצטרף, חרף הנסיעה הארוכה.

דוד המלך הוא גיבור ילדותי, שאול תמיד היה חידה בעיני, אז נעניתי להזמנה. רציתי לראות, לחוות מקרוב ולשתף את הצופים באחד המקומות המרתקים בארץ בו התנהל קרב קשה בין עם ישראל לפלישתים שצרו על הארץ והטרידו את עם ישראל פעם אחר פעם, ללא רחם.

לא שלא הכרתי את הסיפור שנפרש כאן בסרטון לעיניכם, כמו כל מי שלמד תנ''ך בתיכון באופן עיוני, אך במקום בו התנהל הקרב המכונן הזה פיזית, מעולם לא ביקרתי. המקום מרהיב ביופיו. להביט אל העמק מגובה, כשבעמק מצטיירים היום ישובים ישראלים חיים ותוססים.

לדמיין שכאן היה קרב קשה ומכונן בעם ישראל, שבסופו שאול המלך ובנו יהונתן מצאו את מותם ופינו בזאת את המלכות לדוד בן ישי שאלוהים בחר בו, באמצעות שמואל הנביא, להמשיך את ההנהגה בעם ישראל ולהביאו לשרידות אופטימלית. וכמו שכל ילד שיודע לדקלם את מילות השיר, ''דוד מלך ישראל חי וקיים'', עליו נאמר שממנו יצא המשיח, קרי המנהיג האופטימלי לעם ישראל בארץ ישראל! עוד נכונו לנו עלילות בארץ אהבתי, היא ארץ ישראל ארץ הקודש.