ברקע הפלונטר הפוליטי: ראש הממשלה נפתלי בנט ערך הערב (שני) סבב ראיונות במהדורות החדשות, והתייחס לעתיד הממשלה המכהנת, וכן לגל הטרור והאלימות בחברה הערבית.

במסגרת הריאיונות התייחס בנט לגל הטרור, וטען: "אני מציע לקחת נשימה, אנחנו כבר מעל 100 שנים נלחמים בטרור ערבי. גם הפעם אנחנו נתגבר, תמיד אנחנו מתגברים. הם מנסים לא רק להרוג, אלא גם לשבור את רוחנו במדינה הזאת. הם לא יצליחו. אנחנו צריכים קודם כל להתאחד".

"מה שמאפיין את הגל הספציפי הוא שהם טרוריסטים בודדים. ולכן מבחינת מודיעין הרבה יותר קשה לדעת מראש, ולכן אנחנו עושים הרבה פעולות שונות הפעם. גם המון פעולות יזומות, כמו בג'נין. גם פעולות יותר רחבות", הסביר. 

כשנשאל על האפשרות של מבצע רחב יותר השיב כי "כל מקום בארץ שלנו, באיו"ש או בכל הארץ חייב להיות עם משילות. המפתח למלחמה בטרור הוא להגיע לשורשיו. אנחנו ננצח. זה לא פעם ראשונה שיש גל טרור בישראל. אנחנו נהיה מאוד נחושים". 

על המשבר בקואליציה הסביר: "החלופה בין ממשלה טובה ומתפקדת שמטפלת בצמיחה כלכלית והורדת האבטלה והמלחמה בטרור, היא לחזור אחורה לכעוס, לסחרורי בחירות. היינו יכולים בקלות להגיע לעוד ארבע מערכות בחירות, זה מה שעומד על הכף. אני רוצה להתחיל מהסוף - לבשר שהממשלה הזאת מתייצבת וממשיכה לפעול לטובת אזרחי ישראל".

ראש הממשלה נפתלי בנט ועידית סילמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
ראש הממשלה נפתלי בנט ועידית סילמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

ראש הממשלה התייחס גם לפרישתה של חברתו למפלגתה, עידית סילמן ואמר: "הבנתי שביבי וסמוטריץ' עקצו את סילמן ונתנו לה תחושה שהיא בטוחה שם. אני אדם חזק, ברגעי משבר אני לא מאלו שמסתכלים אחורה, אני תופס עצמי ועובר למה עושים - מייצבים את הסיעה. הם בנו על לעקוץ עוד מישהו, בעוד הבטחת סרק".

"אגב מי שלא יודע - ההבטחות האלו של ביבי לא מתקיימות, סילמן לא תקבל מה שביבי הבטיח. דיברתי עם כל הסיעה, הבאתי אותו לתל אביב לחדר, דיברתי עם ראשי המפלגות והנה, ייצבנו את המצב. הממשלה ממשיכה קדימה כי החלופה זה לחזור ימים אפלים של עוד קמפיינים", המשיך. 

בנימין נתניהו נואם בהפגנת הימין (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו נואם בהפגנת הימין (צילום: מרק ישראל סלם)

לטענתו, ממשלה בלי רוב היא לא מצב רצוי, "המהלך של סילמן זה פגיעה לא קטנה. האם אפשר לתפקד ככה? כן. פשוט מתפקדים. הממשלה ממשיכה לפעול. מבין מה עבר עליה. התשובה לסחטנות היא לא לרוץ לזרועות של מי שהרג אותך. הדלת פתוחה עבורה, ברור לי שבליבה היא מאוד מאמינה בקשר".

על האפשרות של כניסת הרשימה המשותפת לממשלה, ציין: "אני אגיד הכי חד משמעית: המשותפת לא בממשלה ולא יהיו בה. לא צריך ליפול לכל סחריר של היריבים. ברית המטרילים והקיצוניים היום היא עודה-ליכוד-סמוטריץ'".

כשנשאל מה נאמר לחברי מפלגתו בשיחות, ברקע החשש מעריקות נוספת: "אני לא צריך לשמר לקוחות. אם יש משהו שדרוש תיקון אני באמת התמסרתי לבעיות התכופות של מדינת ישראל. אני הכי דואג לציבור הבוחרים ולישראלים בכלל".

"ימין זה לא ביביזם. ביביזם זה לצרוח על שמאלנים ובפועל להיכנע לאויב. ימין זה עמידה חזקה אבל אחדות בעם", תקף בנט בהתייחסו לביקורת כלפי התנהלותו. 

ראש הממשלה התייחס במהלך הראיונות גם לסרטון של חבר הכנסת איימן עודה שעורר סערה, בו קרא לערבים הישראלים המשרתים בכוחות הביטחון להתמרד ו"לזרוק את הנשק בפרצוף". "מה שהוא אמר זה מעשה נבלה. הוא בעצם אומר לשוטרים ולחיילים 'לבגוד במדינה ולמרוד', הדרך של עודה היא דרך של פלגנות, דרך של מרידה במדינה. אני לא פוסל מי שרוצה להיות חלק מהחברה הערבית", אמר בנט. 

איימן קורא לצעירים ערבים להתגייס לכוחות הביטחון

בהמשך, נשאל בנט על הוצאות השיפוצים בביתו ברעננה, והשיב כי "לא מוציאים שקל על הבית, רק על אבטחה. להגיד שיפוץ ברעננה זה שקר. הבית שלי הוא בסדר, אני מסודר בחיים, כל הכסף הוא לאבטחה. אני לא קובע לשב"כ מה לעשות".

"אני לא מתעסק באבטחה עלי, אלא במלחמה בפשיעה, בחיזוק החינוך, בקורונה וכו'. מי שעושה את הספינים מנסה לצייר אותי כמישהו אחר, אני לא מישהו אחר, אני אני. אני לא צריך מהמדינה שקל", תקף.

על התיווך בין רוסיה לאוקראינה אמר: "כשמתקשרים אלי אני בא ועוזר, אני לא יזמתי את התיווך. היה לי קשר לא רע עם שני הצדדים וגם עכשיו לפעמים מתקשרים לשאלה פה ושאלה שם, המלחמה רעה מאוד ומיותרת מאוד".