אנחנו כבר ממש בפתחו של ערב ליל הסדר, ואחרי שהתארגנתם עם ארוחת החג, נותר מספיק זמן להכין את הקינוח לסיום הארוחה או את המתוקים לכל ימי החג.

בחרתי להציע לכם עוגה שהיא כולה פינוק שוקולד. כשאני רוצה לפנק משהו קרוב אליי במיוחד, או כשחג מיוחד מתקרב, אני נוהגת לדפדף במחברת פינוקי השוקולד שלי ולהכין את עוגת השוקולד שהיא הכי הכי שלי.

זו יכולה להיות עוגה לכבוד יום ההולדת, או עוגת מוס עתירת שוקולד, או שילב של בצק שמרים עם כמויות שוקולד חלב ולבן ומריר הנמסים בפה.
על דבר אחד אני משתדלת להקפיד: להשתמש בשוקולד מריר המכיל 60%־70% מוצקי קקאו.

הסיבה: בדיוק שם אנו מרגישים את ההבדלים בטעם ובניחוח. אז לכם, המכורים כמוני לשוקולד מנחם, מפנק ואהוב כל כך, אני ממליצה על עוגת השוקולד המושלמת לחג הפסח. אין בה טיפה של קמח, שקדים או קמח מצה. זו עוגה למכורים כבדים במיוחד לשוקולד: עשירה, עסיסית, נימוחה - וכל כך טעימה, שפשוט תחזרו להכינה שוב ושוב. חג שמח!

למתכונים נוספים היכנסו לאתר הקולינרי של פסקל

עוגת פינוק שוקולד החומרים (לתבנית קפיצית 24 ס"מ, או תבנית מרובעת):

6 ביצים קרות
2 כפות אבקת סוכר
400 גרם שוקולד מריר
200 גרם חמאה
1 כף חלב
2 כפות ליקר שוקולד איכותי

לעיטור:
50 גרם אבקת קקאו מנופה או פירורי ברס

אופן ההכנה:

1. מקציפים במערבל חשמלי את הביצים (שלמות, לא מופרדות) במהירות גבוהה, במשך כ־7־8 דקות. מוסיפים תוך כדי הקצפה את אבקת הסוכר, ומקציפים עד לקבלת קצף צהבהב בהיר ויציב.
2. ממיסים את החמאה, השוקולד, החלב והליקר באמבט מרים (אן מארי) או במיקרוגל. מערבבים להמסה חלקה של השוקולד, מבליעים היטב שליש מכמות הקצף בשוקולד המומס. מקפלים את יתר קצף הביצים עד לקבלת תערובת אחידה. מעבירים לתבנית משומנת, שמרופדת בנייר אפייה המשומן אף הוא.
3. מרתיחים מים ויוצקים לתבנית רחבה, שתוכל להכיל את תבנית העוגה. מניחים את התבנית בתוך התבנית עם הנוזלים. הנוזלים צריכים להגיע למחצית מגובה התבנית עם העוגה.
4. אופים בתנור אשר חומם מראש לחום בינוני־נמוך (160־170 מעלות). אופים כ־35 דקות, או עד שפני העוגה מתייצבים ומתחילם להיסדק.
5. מוציאים, מצננים ומשחררים את דפנות העוגה מהתבנית בעזרת סכין. שומרים במקרר כשלוש שעות. כשרוצים לפרוס את העוגה, רצוי לטבול את הסכין בכוס עם מים חמים.
6. בוזקים את אבקת הקקאו או הפירורים על פני העוגה.

טיפסקל
סופרים קלוריות אך מכורים לשוקולד? הכינו את העוגה הנפלאה הזו בתבניות אלומיניום אישיות או בשתי תבניות כיכר. כך תשלטו בכמות השוקולד, ובעיקר - בכמות הקלוריות.