פיגוע דקירה באשקלון: שוטר נפצע הבוקר (שלישי) באורח קל לאחר שנדקר על ידי מחבל, שוהה בלתי חוקי, תושב חברון בשנות ה-40 לחייו, באתר בנייה באשקלון.

בשעות הבוקר המוקדמות, במהלך פעילות יזומה של שוטרים מתחנת אשקלון באזור עתיר באתרי בנייה, הבחין לפתע קצין משטרה באדם שעורר את חשדו והוא ביקש לבצע עליו בידוק. 

תוך כדי הבידוק הצמוד שלף לפתע החשוד סכין ודקר באמצעותה את קצין המשטרה בראשו. קצין המשטרה הגיב במהירות, שלף את אקדחו האישי וירה לעברו של המחבל, שמותו נקבע לאחר מכן על ידי כוח מד"א. מתחקור פרטי האירוע מתברר כי המפגע היה בשנות ה-40 לחייו ותושב חברון. הקצין פונה במצב קל לבית החולים ברזילי.

גורם במשטרה ציין: "לא מן הנמנע שאותו קצין מנע פיגוע גדול הרבה יותר שעה שאותו פלשתיני הסתובב חמוש בסכין ויצא מאותו אזור של אתרי בנייה . אם היה פוגש באזרחים היה מבצע את זממו וההתקלות עם אותו קצין משטרה , סיימה את המסע שלו בעיר ובעצם סיכלה כוונות ככל הנראה לבצע פיגוע לפני החג". 

אותו גורם מוסיף כי "אלמלא היה מדובר בשוהה בלתי חוקי שהגיע לעבוד לכאורה הוא לא היה מגיע חמוש בסכין ובודאי שלא היה עושה בה שימוש כשהוא בבידוק על ידי קצין משטרה".

חובש בכיר במד"א, בן טטרו, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר בשנות השלושים, בהכרה מלאה, עם פציעה מדממת. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני במקום ופינינו אותו במצב קל לבית החולים להמשך בדיקות וטיפול".

הסכין של המפגע באשקלון (צילום: דוברות המשטרה)
הסכין של המפגע באשקלון (צילום: דוברות המשטרה)


ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, מסר: ״אני מודה למשטרת אשקלון על פעילות נחושה המתבצעת בכל רחבי העיר להגברת הביטחון האישי, שמירה על הסדר הציבורי ואיתור שוהים בלתי חוקיים.

״עיריית אשקלון מקיימת כל העת שיתוף פעולה הדוק עם המשטרה וכוחות הביטחון ותמשיך להעמיד לרשותם כל סיוע אפשרי להתמודדות עם גל הטרור שפוקד את המדינה ולהשבת השקט. מאחל החלמה מהירה לקצין הפצוע, שישוב במהרה לאיתנו״.?

העירייה ציינה כי בימים אלה היא מוסיפה לתגבר את יחידות הביטחון העירוני הפועלות בשטח, בהן יחידת האופנוענים החמושים, אשר מסיירות במוסדות החינוך ואזורי המסחר המרכזיים, על מנת להגביר את תחושת ביטחון התושבים ובמידת הצורך, לתת מענה מידי לכל איום. מן העירייה נמסר כי היא שבה ומבקשת מהתושבים לשמור על עירנות גבוהה בימים אלו ולדווח לגורמי החירום על כל חשד שמתעורר.