טיפ לניקוי כיורים וברזים: המומחים של אלוני ממליצים להשתמש במים וסבון כלים בלבד, ובמטלית רכה ולא בסקוץ'. אם יש  אבנית אפשר למהול חומץ 5% עם מים ולהסיר את האבנית באמצעות מטלית ספוגה בחומר. את ראש המקלחת או המזלף יש לטבול בחומץ 5% מהול במים ולהשרות למספר דקות ולאחר מכן לשטוף את שאריות האבנית בעזרת זרם המים. כדאי לעשות זאת אחת לחודשיים-שלושה בשל ריבוי האבנית במים בישראל.

טיפ לניקוי רצפות וקירות: הסוד לאריחים מבריקים ונוצצים בבית, לדברי המומחים החברת צוות 3 ניקיון, הוא בשילוב חומץ היעיל גם בהסרת אבנית. להסרת עובש ניתן להשתמש באקונומיקה או בנוזל להסרת עובש. די בכמה טיפות על מטלית על מנת לבצע את המשימה. לאחר מכן יש לאוורר היטב את החדר. 

טיפ לניקוי מתגי חשמל: פסח זה פסח וזה הזמן לנקות גם את המתגים החשמליים. ניתן לעשות זאת בקלות באמצעות ספוגית פלא לחה.

אמבטיה מבריקה. עיצוב סיגל מלכה לאריחי אלוני  (צילום: מאור מויאל)
אמבטיה מבריקה. עיצוב סיגל מלכה לאריחי אלוני (צילום: מאור מויאל)

טיפ להסרת כתמים: מומחי אורגניקזון המתמחה בייבוא ושיווק מוצרים אורגניים ממליצים להשתמש בחומרים טבעיים במקום בחומרים כימיים ורעילים. למשל על משטחים מלוכלכים ועל סירים עם כתמים קשים, פזרו סודה לשתייה, סחטו לימון טרי מעל הסודה, ותנו לתמיסה לעשות את העבודה. אחרי 5 עד 10 דקות התיזו מים על המשטח, נגבו או קרצפו את האזור וקבלו משטח בוהק במיוחד ונטול רעלים.
ניקיון אקולוגי וטבעי לפסח (צילום: אגת סדון)
ניקיון אקולוגי וטבעי לפסח (צילום: אגת סדון)

טיפ לחיטוי משטחים: חיידקים מסוגלים להתקיים ולהתפתח על משטחים שונים ברחבי הבית. חשיפה לחלק מהחיידקים שעל גבי המשטחים עלולים להגביר את הסיכוי לתחלואה. מה עושים? קל ופשוט. מומלץ להשתמש במגבונים שגם מנקים וגם מחטאים משטחים ובעיקר אלו הבאים במגע נרחב של הידיים כמו ידיות לדלתות ולארונות, מתגי חשמל, ברזים וכדומה.

ד"ר פישר מגבונים אנטי- בקטריאליים מנקים ומחטאים 99.99% מהחיידקים 24.90-19.90 שח (צילום: יעל האן)
ד"ר פישר מגבונים אנטי- בקטריאליים מנקים ומחטאים 99.99% מהחיידקים 24.90-19.90 שח (צילום: יעל האן)

טיפ להברקת ריהוט מעץ: כדי להשיג מראה עץ בוהק, ערבבו חצי כוס שמן זית, חצי כוס חומץ ושתי כוסות של מים חמים. את התערובת הניחו על העץ והסירו אותה עם מטלית.

טיפ לניקוי כיריים: לניקוי הכיריים משאריות תבשילים או קפה, פזרו מלח שולחן. אחרי שהשאריות יספגו במלח, נגבו אותם עם מטלית רטובה או מגבון.

ניקוי כיריים באמצעות מלח שולחן (צילום: אינג אימג')
ניקוי כיריים באמצעות מלח שולחן (צילום: אינג אימג')

טיפ לניקוי מטליות: מטליות מיקרופייבר ניתנות לכביסה במכונה והן יוצאות כמו חדשות אם עושים זאת נכון. המותג הוסטס מבית חברת אינטרסן ממליץ לא לשטוף מטליות מיקרופייבר עם סוגי בדים אחרים ובמיוחד עם בדי כותנה. אלו עלולים להרוס את הסיבים של המטליות, ולפגוע בבדים אחרים. לפני הכנסה למכונת הכביסה נערו את המטליות ושחררו מהן את עודפי הלכלוך. בחרו חומר ניקוי עדין ללא תוספות של מרככי כביסה והשתמשו בו בכמות קטנה בלבד, לא יותר מכפית אחת. במידה ולמטלית יש ריח לא נעים, ניתן להסירו באמצעות תוספת של כף חומץ לבן למכונת הכביסה. מטליות מיקרופייבר מתייבשות במהירות. לאחר כל שימוש או שטיפה, השתדלו לתלות אותן באור שמש ישיר, או באזור עם זרימת אויר טובה.

מטלית מיקרופייבר הוסטס 9.90-19.90 שח (צילום: אפרת אשל)
מטלית מיקרופייבר הוסטס 9.90-19.90 שח (צילום: אפרת אשל)