לאחר שהודיע כי הוא מחזיק בנתח פסיבי של 9.2% במניות של טוויטר, איש העסקים אילון מאסק הודיע היום (חמישי) כי הגיש הצעה לרכוש את החברה כולה תמורת 54.20 דולר למניה - מחיר המוערך בשווי של כ-41 מיליארד דולר. דירקטוריון החברה צפוי להתכנס בשעה 17:00 לדיון בהצעת מאסק.

המיליארדר דחה הצעה להצטרף למועצת המנהלים של טוויטר מוקדם יותר השבוע לאחר שחשף את חלקו בחברה, מהלך שלדברי הפרשנים סימן את כוונתו להשתלט על החברה, שכן במידה והיה מצטרף לדירקטוריון הוא היה מגביל את חלקו לקצת פחות מ-15% מנתח החברה. בעקבות ההצעה מניית טוויטר זינקה ב-13% בטרום מסחר בוול סטריט. מניית טוויטר איבדה מאז חודש יולי האחרון 34% מערכה והיא נסחרת כעת לפי שווי של 36.7 מיליארד דולר. 

במכתב ששלח לדירקטוריון החברה כתב מאסק כי הוא מאמין שטוויטר "לא תשגשג ולא תשרת את הציווי החברתי במתכונתה הנוכחית. צריך להפוך את טוויטר לחברה פרטית. לטוויטר יש פוטנציאל יוצא דופן ואני אפתח את החברה". מאסק הוסיף ואיים במרומז "ההצעה שלי היא ההצעה הטובה והסופית שלי. אם העסקה לא תצליח - בהתחשב בכך שאין לי אמון בהנהלה ואני גם לא מאמין שאני יכול להניע את השינוי הנדרש בשוק הציבורי - אצטרך לשקול מחדש את עמדתי כבעל מניות".
 
 ″מאסק יכול לנסות לנקוט עמדה אגרסיבית יותר בטוויטר”, אמר אנליסט חברת וודבוש דן אייבס לרשת CNBC והוסיף כי ″זה יכול בסופו של דבר להוביל לאיזושהי רכישה. יהיה קשה לאחרים להציע הצעות ודירקטוריון טוויטר ייאלץ ככל הנראה לקבל את ההצעה הזו ו/או להפעיל תהליך פעיל למכירת טוויטר. יהיו שלל שאלות בנוגע למימון, רגולציה בימים הקרובים, אבל בסופו של דבר בהתבסס על ההגשה הזו - זו הצעה של עכשיו או לעולם לא".

בשבוע שעבר, מאסק הודיע לרשות לנירות ערך כי מאז 14 במארס הוא מחזיק בנתח פסיבי של 9.2% במניות של טוויטר. ההודעה של מאסק מגיעה לאחר שמספר ימים לפני כן אמר כי הוא "שוקל בכובד ראש ליצור פלטפורמת מדיה חברתית חדשה", זאת מכיוון שהוא שכעס על חופש הביטוי ברשת החברתית".