"בכל הנוגע ליוקר המחיה, הקו האדום כבר נחצה מזמן". כך אמר אלי כהן, מנכ"ל ארגון פתחון לב, בתגובה לפרסום מדד המחירים לצרכן, שמצביע על עלייה נוספת ביוקר המחיה. "הכאב הגדול הוא שאת עליות המחירים שהתרחשו מרגישים על בשרם בצורה הקשה ביותר האוכלוסיות בשכבות החלשות", הוסיף.

"לצערנו, מאז התחילה מגיפת הקורונה, אנחנו ראינו יותר ויותר אנשים שבעבר היו חלק ממעמד הביניים, שמצאו עצמם ובעל כורחם כחלק ממעגל העוני. אלו מחזות שלא יצא לנו לראות בעבר, והם מדאיגים אותנו מאוד וצריכים להדאיג עוד יותר את ההנהגה ומקבלי ההחלטות. אלו מחויבים לפעול במהרה בכדי שמספרם של מבקשי הסיוע יקטן משמעותית. אנו במדרון חלקלק מטה, ועושה הרושם שבמקום ללחוץ על הברקס - מישהו לחץ על דוושת הגז בכל הכוח".

ואילו מנכ"ל ארגון לתת ערן וינטרוב אמר ל"מעריב": "עליית המחירים הגלובלית משפיעה בעיקר על השכבות המוחלשות ועל מאמצי הסיוע האזרחיים. עליית מחירי המזון, החשמל, הדלק ושאר מוצרי הצריכה החיוניים מקטינה את כוח הקנייה של משפחות נזקקות, שגם כך מצויות במאבק הישרדותי יומיומי.

"מגמת ההתייקרויות משפיעה גם על מאמצי הסיוע של ארגון לתת ושאר עמותות המזון, שעה שכבר עתה ניכרת התייקרות בשיעור של 15% ברכש המוצרים (וצפי של 20% בשנה הקרובה) ועלייה בשיעור 10% לפחות במחירי מוצרים ושירותים נוספים. אנו מקווים שהממשלה תוביל מהלכים שיבלמו את גל ההתייקרויות, ותקצה משאבים מתאימים לתמיכה באוכלוסיות הפגיעות ביותר בחברה הישראלית".