מספר אוטובוסים של אגד בקווי התחבורה לכותל ובהם נוסעים יהודים, נרגמו הבוקר (ראשון) באבנים. הנוסעים נאלצו לרדת מהאוטובוסים ולהמשיך ברגל. כתוצאה מכך, חמישה בני אדם נפצעו באורח קל ונזק כבד נגרם לשמשות האוטובוסים.

בתיעוד אשר הגיע מאחד האוטובוסים שנרגמו באבנים, נראו הנוסעים ובהם ילדים, נשכבים על הרצפה במשך מספר דקות, זאת בעת ששמשותיו נופצו. "הנהג הזה גיבור, הוא ממשיך לנסוע", אמר אחד הנוסעים. 

השוטרים ולוחמי מג״ב עצרו שני חשודים במעורבות במעשה, וכוחות משטרה ממשיכים לפעול באזור ומבצעים סריקות לאיתור חשודים נוספים.

אירוע זה התרחש כאשר במקביל מאות צעירים, חלקם רעולי פנים, התגודדו ברחבת הר הבית והחלו להפר את הסדר ולחסום את צירי הביקור באמצעות אבנים, ברזלים ומחסומים מאולתרים. במקביל לכך, המתחם נפתח לציבור היהודי.

ראש מטה מחאת הקו האדום, יואל שילה, התייחס לידויי אבנים לעבר אוטובוסים שנסעו באזור מזרח ירושלים בסמוך לעיר העתיקה אומר: "האירועים בירושלים הבוקר, בהמשך לאירועים בערב החג בהר הבית ממחישים את גודל המחדל של הממשלה שלא מסוגלת להילחם בטרור. אין ביטחון ואין משילות . מי שמבטל את הסגר על ערביי יו"ש בחול המועד, בתקופה מתוחה כזו, בשביל "להקל" מקבל אירועים אלימים בתוך ירושלים.  ממשלת ישראל חייבת להתעשת על עצמה ולתת לעולים לרגל לירושלים והמטיילים הרבים ביטחון בחופשת חול המועד ברחבי הארץ  אחרת שתסיים את דרכה בהקדם".