תנועת אומ"ץ פנתה לשר המשפטים גדעון סער בהצעה לאפשר למעסיקים לדרוש מעובדיהם הצגת תעודת יושר. בתנועה התריעו כי למרות שביטחון אזרחי ישראל נמצא תחת מתקפה כפולה – של טרור וארגוני פשיעה – למעסיקים אסור לקבל מידע לגבי העבר הפלילי של מועמדים לעבודה.

בתנועה ציינו כי חוק המרשם הפלילי ותקנות השבים אוסר על מעסיקים לחייב עובדים או מועמדים למשרה כזו או אחרת להציג תעודת יושר. החוק, שנחקק ב־1981, אף מאיים לטענת התנועה בהטלת עונש מאסר בפועל של עד שנה על מעביד שיבקש לוודא שהוא לא מקבל לעבודה אדם שביצע עבירות חמורות.

לנוכח גל הטרור, שחלקו בוצע על ידי אזרחים ישראלים, והתגברות הפשיעה האזרחית, קראה אומ"ץ לשר המשפטים להפעיל את הסמכות שמקנה לו החוק - ולאפשר למעסיקים לדרוש תעודת יושר. "בתקופה שבה הביטחון האישי של כלל אזרחי ישראל נמצא תחת מתקפה, ישנו רצון טבעי להעסיק אנשים שאפשר לתת בהם אמון מלא", ציינו בפנייתם יו"ר אומ"ץ פנחס (פליצ'ה) פלד ויו"ר המועצה הציבורית עו"ד יצחק מינא. "המחויבות להגנה על ילדינו ברורה, אך תמוהה בעינינו העובדה כי המדינה בוחרת להפקיר את האזרחים הבוגרים", נכתב. "העת הנוכחית מחייבת נקיטת צעדים חדים".