ברקע המהומות בהר הבית: משרד החוץ הרוסי פרסם הערב (שני) הודעה על שיחת הנשיא ולדימיר פוטין, עם יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), לפיה הצדדים דנו ב"מתיחות המתגברת בגדה המערבית".

מוקדם יותר היום, שר החוץ הירדני, איימן ספדי, הודיע כי משרדו זימן את הממונה על השגרירות הישראלית בעמאן, סגן שר החוץ, לשיחת אזהרה בדרישה מידית "להפסיק את ההפרות במסגד אל-אקצא". לדבריו, הם זימנו את מיופה הכוח שכן השגריר הישראלי לא נמצא ברבת עמון.

גם המלך עבדאללה, שוחח עם מלך מרוקו, מוחמד השישי, והשניים הסכימו "על החשיבות של שמירה על התיאום והפעלת המאמצים לעצור את ההפרות הישראליות בירושלים נגד המקדומות הקדושים".

אמש, שגריר ישראל ברוסיה, אלכסנדר בן צבי, זומן לשיחת הבהרה על ידי השלטונות המקומיים. זימונו של השגריר מגיע זמן קצר לאחר שברוסיה תקפו את שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, על רקע הצבעת ישראל באו"ם להשעיית רוסיה ממועצת זכויות האדם של הארגון.

ברוסיה גינו את דבריו של לפיד, ובהודעה מטעם משרד החוץ המקומי נכתב כי "התבטאויותיו של שר החוץ הישראלי גורמות לצער ודחייה. יש ניסיון לנצל את המצב סביב אוקראינה כדי להסיט את תשומת הלב של הקהילה הבינלאומית מאחד הסכסוכים הבלתי פתורים והעתיקים ביותר - הפלסטיני-ישראלי. בניגוד להחלטות רבות של מועצת הביטחון והעצרת הכללית של האו"ם, ממשלת ישראל ממשיכה בכיבוש הבלתי חוקי וב'סיפוח הזוחל' של שטחים פלסטיניים".