עם פרוץ מגפת הקורונה טיסה לחו"ל נראתה כמו חלום רחוק, אך ככל שעבר הזמן, בין גל קורונה אחד למשנהו, למדנו לחיות עם המגיפה בכל תחומי החיים – גם כאשר מדובר בנסיעה לחו"ל. זאת בין היתר בעזרת ביטוח נסיעות בתקופת הקורונה שיכול לתת מענה גם כאשר הקורונה משפיעה על הבריאות והכיס לפני המסיעה ובמהלכה. 

ביטוח נסיעות נועד לכסות מצבים שבהם נדרש סיוע רפואי בחו"ל, גם כאשר נדבקים בקורונה. אך מה עושים במצבים שבהם הידבקות בקורונה או כניסה לבידוד מגדילות את ההוצאות, גם ללא קשר ישיר לטיפול הרפואי? מה עושים למשל כשצריך לבטל את הנסיעה בעקבות הידבקות בקורונה, או לחילופין להאריך את השהייה בחו"ל (ולהגדיל את הוצאות הלינה) בעקבות כניסה לבידוד?

עבור מקרים מסוג זה נוצרה הרחבת קורונה, שנועדה לצמצם את הנזק הכספי ולהעניק החזרי הוצאות במגוון מקרים. הנה המרכזיים שבהם. 

לטיול לא יצאנו – מה עושים במקרה של ביטול או דחייה לא צפויים?
אחת הסיבות לנחיצותו של ביטוח נסיעות בתקופת הקורונה היא המענה הביטוחי עוד בשלבי תכנון הטיסה, הרבה לפני שעולים על כבש המטוס. מגפת הקורונה עלולה לגרום לביטול הטיסה, באופן שחושף אותנו להפסד הוצאות. במקרים מסוג זה הרחבת קורונה יכולה להיכנס לתמונה: כך למשל הרחבת "מגן קורונה" של ביטוח הנסיעות הפניקס smart travel מעניקה החזר של עד $500 לביטול כרטיס הטיסה בעקבות כניסה לבידוד לפני הנסיעה, ובתנאי שחלפו שלושה ימים לפחות ממועד רכישת הביטוח.

נדבקתם בקורונה בשבוע שקדם לנסיעה? במקרה כזה הרחבת קורונה תוכל להעניק החזר עבור הפסד הוצאות של עד $6,000 עבור הכספים שלא הוחזרו מספקי הנסיעה השונים (מתוכם עד $2,000 עבור כרטיסי הטיסה שרכשתם). 

ואם ילד עד גיל 16 שאינו מכוסה בפוליסה נדבק בקורונה, ונאלצתם לבטל את הטיסה? הרחבת מגן קורונה עדיין תעניק כיסוי עבור הפסד הוצאות של עד $500 עבור כרטיס הטיסה שרכשתם, בעת הידבקות בקורונה של ילד עד גיל 16 שאינו מכוסה בפוליסה בשבוע שקדם לטיסה. 

קורונה במהלך הנסיעה? גם לזה יש פתרון 
עליתם למטוס, הכול עבר חלק, חיוך על פניכם, אתם בדרך לחופשה מרעננת או פגישת עסקים והנה הקורונה פגשה אתכם דווקא במהלך הנסיעה. מה עושים? לצד הרובד הבסיסי של ביטוח הנסיעות שנועד לכסות הוצאות רפואיות הקשורות לקורונה, הרחבת קורונה תסייע לכם לשמור גם על הכיס במקרה של הידבקות בקורונה או כניסה לבידוד במהלך הנסיעה:

כניסה לבידוד במקום ייעודי 
נדבקתם בקורונה במהלך הנסיעה? הרחבת מגן קורונה תעניק החזר עבור הפסד הוצאות בגובה עד $200 ללילה עבור לינה , לפרק זמן של עד עשרה לילות. כיסוי זה תקף במקרים של כניסה לבידוד בחו"ל עקב הידבקות בקורונה במהלך תקופת השהות המקורית.

פיצוי בעת הידבקות בקורונה במהלך הנסיעה
אם רכשתם את הרחבת מגן קורונה ונדבקתם בקורונה ובעקבות כך נאלצתם להישאר בחול מעבר לתקופה המתוכננת, תוכלו לקבל פיצוי של עד $50 ללילה – ללא צורך בהוכחת הוצאות. הפיצוי חל לפרק זמן של עד עשרה ימים, עבור הארכת השהות מעבר לתקופת הביטוח המקורית. 

הגדלת הוצאות הלינה במהלך הנסיעה
במידה שנאלצתם להאריך את השהות בחו"ל מעבר לתקופת הביטוח המקורית בשל הידבקות בקורונה או כניסה בידוד - במסגרת הרחבת מגן קורונה תוכלו לקבל החזר עבור הוצאות לינה בגובה עד $200 ללילה, לפרק זמן של עד 15 לילות.

הוצאות תחבורה 
לצד הגדלת הוצאות השהייה, הידבקות בקורונה במהלך הנסיעה עלולה להשפיע גם על הוצאות התחבורה. לכן, במקרה של הידבקות בקורונה במהלך תקופת הביטוח, הרחבת מגן קורונה יכולה להעניק החזר הפסד הוצאות בגובה עד $3,000 עבור רכב שכור, כרטיסי נסיעה בתחבורה ציבורית בחו"ל ואפילו טיסות פנים.

סגר מתקרב במדינת היעד
הקורונה לא צפויה ותוקפת בגלים. לכן, במקרה של סגר מתקרב במדינת היעד, הרחבת מגן קורונה מעניקה כיסוי בגובה עד $300 עבור שינוי כרטיס הטיסה לצורך יציאה בהולה חזרה לישראל (תוך עד 48 שעות).

תקועים בחו"ל: סגר פתאומי שאינו מאפשר לטוס חזרה לישראל   
במקרה של סגר לא צפוי בשל הקורונה, כזה שאינו מאפשר לטוס חזרה לישראל במועד המקורי, תוכלו לקבל במסגרת הרחבת מגן קורונה החזר עבור הפסד הוצאות בגובה עד $200 ללילה, עבור הארכת השהות מעבר לתקופת הביטוח המקורית. כיסוי זה תקף למשך עד עשרה לילות. בנוסף, תוכלו לקבל החזר של עד $3,000  עבור שינוי כרטיס הטיסה.

כל שנותר הוא לאחל נסיעה נעימה ונטולת קורונה. ואם תחלו בקורונה במהלך הנסיעה, טוב לדעת שיש כיסויים שיסייעו לכם לשמור על הבריאות – וגם על הכיס.