"בשוק התקשורת ראינו בשנים האחרונות חוסר רצון לקבל החלטות. הסיבות לכך היו פרשיות שנכרכו בנתניהו כשר התקשורת ובשלמה פילבר כמנכ"ל המשרד. חלק מעובדי המשרד הפכו לעדי מדינה בתיקי נתניהו. "כשנכנסתי למשרד מצאתי אנשים בסוג של טראומה. היה חוסר רצון לקבל החלטות בנושאי תקשורת הנוגעים לפוליטיקה, כמו הדואר או הקווים הכשרים לעדה החרדית". כך אומר שר התקשורת יועז הנדל בראיון חג ל"מעריב".

עוד הוסיף: "כשהגעתי למשרד, מצאתי את 'דוח רוזן' שאף אחד לא טרח לקרוא, ובו המלצה על מהלכים שחייבים לבצע בדואר. קראתי ומיד הבנתי את הבעיה – הדואר הפך לחצר האחורית של הפוליטיקאים במשך שנים, ולמקור למינויים פוליטיים במשך עשור. פוליטיקאים בכל הזמנים חששו לגעת בסוגיות העומק בדואר, והשקיעו שם מאות מיליוני שקלים שירדו לטמיון. למזלי היו לי שבעה חודשים להשתפשף כשר התקשורת עוד בממשלה הקודמת".

מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל (צילום: שחר פליישמן)
מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל (צילום: שחר פליישמן)

על המצב הנוכחי בענף התקשורת אמר: "אני שמח שהענף פורח גם ברמה הפיננסית כי זה עוזר לי לקדם פריסת תשתיות נוספות. ענף התקשורת חי במשך שנים ארוכות על הקצה, בגלל היחסים הגרועים עם הרגולציה ומשרד התקשורת. חברות נרתעו מהשקעות, בגלל החשש לפגיעה באיתנות הפיננסית שלהן. "אך המצב היום התהפך ב־180 מעלות. אנחנו בהשקעה מאסיבית בתשתיות ובדור החמישי. רואים זינוק ל־52% בחיבורים לסיבים, ועד סוף השנה נגיע ל־70%. אם הייתה מחשבה שההשקעה בתשתיות תבוא על חשבון רווחיות החברות – אז התבדינו".

הנדל מגלה: "כיהנתי שבעה חודשים כשר התקשורת בממשלת נתניהו, אבל רפורמת הסיבים לא עניינה אף אחד. בשלב מסוים הבנתי שלנתניהו, לשר האוצר ישראל כץ ולדודי אמסלם האחראי על החברות הממשלתיות אין מוטיבציה לקדם את הרפורמה, והם אף תקעו אותה".
שר התקשורת אינו משלה את עצמו. הממשלה ספגה השבוע מכה לא פשוטה מהשמאל הקיצוני שלה (רע"ם), וגם בכנף הימנית (ימינה) היא לא מלקקת דבש.

מה עתיד הקואליציה, והאם השר הנדל יצליח לעמוד בכל אתגרי התקשורת?
"את הרפורמה בדואר ואת הטיפול בסוגיית הקווים הכשרים אני אספיק לבצע, כי ועדת השרים כבר החליטה בנושא. אני עובד מהר מאוד. בוודאי כאשר יש פוטנציאל לחוסר יציבות פוליטית, ולכן אני מקפיד להחליט מהר. נצטרך לעבוד קשה כדי לקיים את הקואליציה". על האפשרות לעסקת טיעון לנתניהו אומר שר התקשורת: "האקדח כבר הונח במערכה הראשונה כשהתנהלו המגעים לעסקה. כל הטענות שלא היה כלום ולא יהיה כלום, הוכחו כעורבא פרח. נתניהו ללא ספק בדרך לעסקת טיעון, אבל השאלה היא לגבי הטיימינג והרצון שלו למקסם את תנאי העסקה".