הסיכויים לחתום בקרוב על הסכם הגרעין עם איראן הולכים ופוחתים. כך עולה מחילופי מסרים בין דוברי משרדי החוץ בוושינגטון ובטהרן. דובר משרד החוץ האמריקאי נד פרייס אמר כי "אם איראן רוצה בהסרת סנקציות מעבר לאלה הכלולות בהסכם הגרעין המקורי, עליה לענות על החששות של הקהילה הבינלאומית מעבר להסכם. עליהם לשאת ולתת בידיים נקיות ומתוך הדדיות. האיראנים מכירים את עמדותינו בנושאים שונים". 

עם זאת, לדבריו, "אם איראן לא תערב בשיחות וינה נושאים דו־צדדיים אחרים, אנחנו עדיין משוכנעים שנוכל להגיע במהירות להסכם על הגרעין ולהתחיל ליישם אותו". לגבי ארגון משמרות המהפכה, שאיראן דורשת את הסרתו מרשימת הארגונים התומכים בטרור, אמר פרייס: "נשתמש בכל האמצעים המתאימים כדי לעמוד מול תפקידם המערער את האזור, תוך כדי שיתוף פעולה הדוק עם שותפינו בישראל. ארה"ב מתכוננת לכל התסריטים האפשריים".

קודם לכן אמר דובר משרד החוץ האיראני סייד חטיבזאדה כי "יש יותר מנושא אחד שתלוי ועומד בין איראן לארה"ב". לדבריו, "המסרים שהועברו באמצעות המתאם מטעם האיחוד האירופי אנריקה מורה רחוקים מלייצג פתרונות המאפשרים לדבר על הסכם. ארה"ב היא האחראית לאיחור, משום שהיא מאחרת לתת תשובות שיתאימו לאיראן".