המחיר הסביבתי של פסח: לאור הניקיונות לחג ישראלים רבים זרקו פסולת רבה, ובמקביל האיצו בתקופה האחרונה את רכישות האונליין, והמשלוחים הרבים שהוזמנו לקראת הפסח מורגשים כעת באתרי הטיפול בפסולת והמחוזות.

במפעל תעשיות מחזור של נגב אקולוגיה באופקים, העוסק בין היתר במחזור אריזות קרטון, דיווחו על עלייה של 20% בפסולת האריזות. על פי ההערכות, הגידול נובע מהצמיחה ברכישות ובהזמנות אונליין מתחילת החודש.

במקביל, הפארק למיחזור וחינוך סביבתי ״דודאים״ שבבעלות נגב אקולוגיה ושותפים נוספים, דיווח על עלייה של כ-25% בפסולת הביתית, בין היתר מדובר בפסולת אורגנית, ריהוט, כלי בית וצעצועים. זאת, מפני שישראלים רבים ערכו ניקיונות יסודיים בביתם לקראת החג, והחליטו לזרוק רהיטים ומוצרים ישנים. 

פסולת אריזות במפעל נגב אקולוגיה באופקים (צילום: נגב אקולוגיה)
פסולת אריזות במפעל נגב אקולוגיה באופקים (צילום: נגב אקולוגיה)

"מחירי המבצע לחג, לצד סידור הבית, הביא ישראלים רבים לרכוש בשיעורים גבוהים לקראת הפסח. המחיר הכספי אולי זול, אבל המחיר הסביבתי יקר ואנו רואים אותו כעת בעשרות אתרי הטיפול בפסולת והמיחזור שלנו ברחבי הארץ", ציין ערן שמרלק, מנכ״ל נגב אקולוגיה.

לדבריו, "החברה פועלת למזער את ההטמנה ולהגביר את מיחזור הפסולת. חנכנו לשם כך בשנה האחרונה מפעל למיון פסולת ביתית בדודאים וכן מפעל מתקדם לטיפול בפסולת בניין והפיכתה למצע לתשתיות. על מנת לחולל שינוי ולקרב את ישראל למציאות של כלכלה מעגלית, צריך לעודד את מפעלי התעשייה והעסקים להשתמש בגלם ממוחזר".