נוכח הירידה בתחלואת הקורונה: ראש הממשלה, נפתלי בנט ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, סיכמו היום (רביעי) כי תבוטל חובת עטיית מסכות בחללים סגורים. ההחלטה תיכנס לתוקף בצאת השבת הקרובה, 23 באפריל 2022, בכפוף לאישור ועדת הבריאות של הכנסת.

בהתאם, תבוטל חובת עטיית המסיכה, למעט במקומות בעלי פוטנציאל הדבקה גבוה - בתי חולים, מוסדות מגן אבות ואימהות, טיסות, ואדם הנמצא בדרכו לבידוד.

הורוביץ צייץ בהמשך להחלטה: "למדנו סוף סוף לחיות לצד הקורונה - בלי פאניקה, עם אחריות ושיקול דעת. ביטול חובת המסכות במקומות סגורים, חוץ מבתי חולים ובתי אבות, היא המשך למדיניות של חיים לצד לצד הקורונה".

"הקורונה לא נעלמה, אבל כרגע לא נדרשות הגבלות מיוחדות. אנחנו נוהגים כפי שנהגנו מאז הקמת הממשלה הזו: שומרים על הבריאות וככל שאפשר מקלים על הציבור", הוסיף.

לטענתו, "המדיניות שלנו הוכיחה את עצמה וכך נמשיך. משרד הבריאות עוקב וימשיך לעקוב בקפדנות אחר התנהגות הנגיף ואחר זנים חדשים. נמשיך לספק את כל אמצעי ההגנה: מלאי חיסונים רציף, בדיקות, תרופות וכמובן טיפול מסור של מערכת הבריאות".

ראש הממשלה בישר גם הוא על כך בטוויטר ואמר: "לא סגרנו את המדינה, לא עצרנו את החיים, לא היו פיטורים המוניים. חיים לצד המגפה. עברנו את פרעה, וגם את האומיקרון, והשנה - מימונה בלי מסכות!".

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ הרב גלעד קריב (העבודה) הוסיף כי "החלטת ראש הממשלה ושר הבריאות היא צעד חשוב בדרך לחזרה לשגרה והיא מתבקשת לאור נתוני התחלואה".

"החלטה זו מהווה המשך למדיניות השקולה והאחראית שאפיינה את הטיפול במשבר הקורונה בחודשים האחרונים, במסגרת החוק החדש שהוכן בוועדת החוקה. אני קורא לממשלה לבחון בעת הזו גם את מדיניות הבדיקות לפני טיסה והתאמת המדיניות הישראלית למקובל ברוב מדינות המערב", הוסיף. 

לצד זאת, משרד הבריאות פרסם הבוקר כי אובחנו ביממה האחרונה בארץ 4,579 מאומתים לנגיף הקורונה, 205 חולים מצב קשה, כאשר 71 מתוכם מוגדרים מונשמים. עוד נמסר כי אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 8.6, מקדם ההדבקה עומד על 0.75 ולא נרשמו נפטרים ביממה האחרונה.