מוחמד חלף, חבר הוועד המרכזי של החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, התייחס היום (חמישי) לעימותים בהר הבית, ואמר לסוכנות הידיעות "מען" כי "ישראל ניסתה לשנות את כללי המשחק, ולשמור את כל הקלפים אצלה, אך לא הצליחה לעשות זאת, לנוכח כך שכוחות ההתנגדות, והמוני פלסטינים, הצליחו לכפות עליה שינוי במצב. זאת, לאחר שניסתה לשנות את המצב במסגד אל-אקצא ובירושלים כולה".

הוא המשיך וציין כי "כוחות ההתנגדות מסוגלים לכפות על הכיבוש את רצונותיהם, במיוחד כאשר זו נכשלת". עוד הזהיר כי "הדבר יביא לעימות גלוי עם כוחות ההתנגדות והכיבוש". חלף התייחס לתקיפה הישראלית במהלך הלילה ברצועת עזה, ואמר: "כוחותינו הוכיחו את יכולתם להתעמת, במיוחד כאשר חיל האוויר הישראלי הפציץ את רצועת עזה. בתגובה הזו נעשה שימוש בנשק חדש נגד המטוסים הללו". 

בהמשך התייחס לפגישת חברי הוועד עם מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינואר, והסביר כי "היא התקיימה כחלק מהישיבות השגרתיות של הפלגים והגורמים הפוליטיים השונים, במיוחד לנוכח האירועים האחרונים בירושלים, והמשך התוקפנות הישראלית והסתערות המתנחלים על מסגד אל-אקצא המקודש". הבכיר הוסיף כי "לאחר הפגישה הוחלט כי יש לשמור על רמת הדריכות בכלל הכוחות והפלגים, ולהזמין את האנשים המתגוררים בגדה המערבית וביתר השטחים הכבושים - ללכת למסגד, להתעמת עם אלו הנמצאים במקום ולמנוע מצב בו נקבעות עובדות חדשות בשטח, עם דגש על ניסיונות הכיבוש לבצע חלוקה זמנית של אל-אקצא".

עימותים בהר הבית (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)
עימותים בהר הבית (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)

בתוך כך, ישיבת החירום של וועדת השרים הערבית התכנסה בעמאן לדיון מיוחד על האירועים האחרונים בירושלים. הדיון מתקיים ביוזמת ירדן - יושבת הראש של הוועדה - ומטרתו לדון במצב בירושלים ובמסגד אל-אקצא, ובדרכים לעצור את מה שהוגדר ב"הסלמה הישראלית" ולהשיב את השקט לאזור. בדיון השתתפו, לצד נציגים פלסטינים, גם נציגים מאלג'יריה, סעודיה, קטאר, מצרים, מרוקו, תוניסיה (נשיאת הפסגה) ואיחוד האמירויות - החברה גם במועצת הביטחון של האו"ם. לצד נציגי המדינות הללו, השתתף גם מזכ"ל הליגה הערבית.

כמו כן,  עוזרת שר החוץ האמריקאי במחלקת המזרח התיכון יעל למברט, צפויה להיפגש עם גורמים פלסטינים, זאת לנוכח האירועים האחרונים בבירה. חוסיין א-שייח, חבר הוועד הפועל של אש"ף הסביר: "למברט צפויה להיפגש עם נציגי ההנהגה הפלסטינית, ולדון באירועים האחרונים, בהם ההסלמה בירושלים".