הפלישה הרוסית לאוקראינה: נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר היום (חמישי) כי "אין ראיות לכך שהעיר הנצורה, מריופול, אכן נכבשה במלואה". זאת, לאחר הודעתו של  שר ההגנה הרוסי כי "העיר מריופול נכבשה וכ-1,500 חיילים נכנעו". עוד אמר שר ההגנה כי "פונו יותר מ-142,000 אזרחים מהעיר".

בתוך כך, הנשיא האמריקאי הודיע כי הוא יישלח סיוע נוסף לאוקראינה. הסיוע הצבאי וההומניטרי יהיה בשווי של 1.3 מיליארד דולר, אך עם זאת, בקרוב יהיה צורך במימון נוסף מהקונגרס כדי להמשיך ולשמור על זרימת הנשק לידי האוקראינים. ביידן אמר כי הסיוע יכלול 72 הוביצרים, 144 אלף כדורי תחומשת ו-121 מל"טים טקטיים בשווי 800 מיליון דולר. הנשיא הדגיש כי ארה"ב מתכננת גם להעניק סיוע כלכלי נוסף בשווי 500 מיליון דולר.

ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)
ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)

בדברים שאמר הנשיא במסיבת עיתונאים בבית הלבן, טרם יציאתו למסע גיוס הכספים עבור המפלגה הדמוקרטית בפורטלנד, אורגן וסיאטל, אמר כי "אנחנו לא יודעים כמה זמן תימשך המלחמה הזו, אבל ככל שאנו מתקרבים לסף החודשיים, מה שאנחנו כן יודעים, הוא שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לא הצליח להשיג את שאיפותיו בשדה הקרב".

"לא נפחית בנחישות שלנו. אנחנו הולכים לעמוד לצד האנשים האמיצים והגאים של אוקראינה. לעולם לא ניכשל בנחישותנו להגן על החופש ולהתנגד לעריצות, זה פשוט כמו שזה, הוסיף.