האנסמבל הקולי הישראלי בניהולו המוזיקלי של המנצח יובל בן-עוזר עם הפנים לעתיד. כך הופקד למשך שבוע, משלישי הקרוב עד שני הבא, הניצוח על הקונצרטים במסגרת התוכנית הרביעית של סדרת החוויה הקולית של האנסמבל בידי שלושה מנצחים צעירים - דור מגן, לילי סולומונוב וגיא פלץ - תוך כדי מתן ביטוי להשתקפות ברפרטואר של חילופי עונות השנה במוזיקה. הקונצרטים ייערכו ברעננה, בירושלים, בחיפה ובתל-אביב.

"אנחנו ננצח על רפרטואר מגוון ואקלקטי, החל ממדריגלים מתקופת הרנסנס ועד שירי גרשווין, ארגוב ונעמי שמר מהמאה ועשרים", מבטיחה סולומונוב. "שלושתנו מתחלקים ביצירות באופן שווה, נטול שיקולי אגו ובשיתוף פעולה מעורר השראה".

סולומונוב ושני עמיתיה משתלבים במגמה, ההולכת ומתרחבת, של הצערת השורות בקרב המנצחים בארץ, הן בתזמורות, הן במקהלות, כשהשיא, כמובן, היה במינוי המנצח הצעיר להב שני כיורשו של זובין מהטה בניהול המוזיקלי של הפילהרמונית. "יש יותר פתיחות הן מצד נגנים ותיקים, הן מצד הקהל, כלפי מנצחים צעירים, כך שנוצר חיבור טבעי ונכון", היא סבורה.

סולומונוב, 32, היא חדרתית במקור, כששורשי אמה בטוניסיה ושל אביה, המנגן להנאתו בפסנתר - בבולגריה. אחיה הצעיר, דניאל, הוא נגן כלי-הקשה באנסמבל "טרמולו". "בהיותי תלמידת כיתה א', כשהורי שאלו אותי באיזה כלי ארצה לנגן, הצבעתי על הפסנתר של אבא", היא מעידה. "נקודת המפנה אצלי הייתה כשהצטרפתי בגיל עשר למקהלת 'העפרוני', בעמק חפר, לא הרחק מחדרה. שם נחשפתי לכוח, לעוצמה וליופי של שירת המקהלה ושם גם קיבלתי את ההזדמנויות הראשונות לנצח מהמנצחת הנערצת שלנו, מיה שביט. מאז השירה והניצוח הולכים אצלי יד ביד ומשלימים זו את זה".

המסלול שלה לאחר שירות צבאי כמש"קית חינוך לא היה שגרתי. היא למדה לתואר ראשון בשירה באקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים, שם המשיכה לתואר ראשון גם בניצוח אצל המנצח סטנלי ספרבר, הנערץ עליה במקביל למיה שביט. "ממנו למדתי איך לתפוס את המקהלה כגוף וגם כיחידים ואני רואה בו דמות מעוררת השראה", היא מציינת.

הנקודה הלא שגרתית בדרכה הסתמנה כשאת לימודי התואר השני בניצוח על מקהלות עשתה סולומונוב בהלסינקי שבפינלנד, לאחר שנשבתה בקסמי מקהלת הילדים הפינית טאפיולה. "קיבלתי את ההחלטה לנסוע לשם כשהייתי נפעמת משתי הופעות של המקהלה הזאת בישראל", היא מספרת. "באקדמיה שם, על שם סיבליוס, הייתי הישראלית היחידה ועברתי חוויות שכמותן לא מכירים בארץ, עם חורף קר וחשוך לעומת קיץ שמשי עם ימים בלתי נגמרים. בהתמודדות עם התנאים שם יכולתי ללמוד גם על עצמי".

כיום, סולומונוב מחלקת את זמנה שליש, שליש, שליש, כדבריה, בין שירה, ניצוח והוראה (בין השאר מלמדת ניצוח במכללת לוינסקי). היא סופרנית באנסמבל הקולי הישראלי ובאנסמבל זמרי מורן ומשמשת כמנצחת של שני הרכבים מוזיקליים. מניין הכוחות לכך? - "מאימוני יוגה".

סולומונוב מתגוררת בגבעתיים עם בן-זוגה, יוני, שהוא אנימטור, המנגן להנאתו (וגם להנאתה) בחלילית וביוקללי, כך שיש הרבה מוזיקה אצלם. כשהיא נשאלת לבסוף לאן ברצונה להגיע, מרשים ביותר לשמוע אותה מביעה רצון להגיע בד בבד לקריירה בינלאומית ובמקביל - לניצוח קבוע על מקהלת נוער ישראלית. "כיוצאת מקהלת 'העפרוני', אני מרגישה מחויבת לכך", היא אומרת לסיום.