דווקא בימים אלה של שעת משבר בין יהודים לערבים, המלווה ברגעי פחד וחשדנות, הדור הצעיר בתנועת הנוער כנפיים של קרמבו מבקש להעביר מסר של אחדות ואהבה - והערב יערכו החניכים אירוע חגיגי, אשר בו יישבו יחד כחברים עשרות בני נוער יהודים וערבים.

הם יחגגו את סעודת האפטאר המסורתית של סיום צום הרמדאן בשילוב עם המימונה. האירוע יתקיים בבית הספר הדמוקרטי ביפו: השכבות הבוגרות מסניפי התנועה ברמלה, בלוד, בטירה ובטייבה יגיעו להתארח אצל החניכים מהסניף המעורב ביפו, שיזמו את האירוע לארוחה חגיגית בהשתתפות של כ־120 חניכים.

אחת היוזמות היא לין סימוני בת ה־20, ערבייה מוסלמית שמתגוררת ביפו ופעילה בתנועה מגיל 15, המשמשת כרכזת בוגרת של הסניף וגם רכזת רב־תרבותיות ודו־לשוניות בתנועה. היא סיפרה: "מתחילת השנה אני מלווה בסניף תהליך של יצירת תוכן תרבותי מכלל הפסיפס התרבותי של הפעילים, הכולל חגים של שלושת הדתות, תוכן תרבותי ותכנים שמועברים בערבית ובעברית".

"בני הנוער הערבים מתמודדים עם שאלות שייכות ייחודיות ועם חשיפת הפעילים היהודים לתרבויות ולמנהגים שהם אינם מכירים מקרוב. זהו נדבך נוסף בחיזוק הקשר וההיכרות בינם לבין חבריהם הערבים. בצירופם של פעילים מסניפים נוספים לחגיגה יש בבחינת העצמה רב־תרבותית", הוסיפה.

בכנפיים של קרמבו, הפועלת בין השאר בסניפים גם בערים מעורבות, נפגשים צעירים מדתות שונות, ולרובם זוהי הזדמנות יחידה ומיוחדת במינה להכיר ולהתגבר על ההפרדה החברתית שקיימת ביום יום בין האוכלוסיות. פעילי סניף יפו, ערבים ויהודים, יזמו את האירוע כדי לשפוך אור על מציאות אחרת, שבה פועלים ביחד ילדים ובני נוער מכל חלקי החברה, גם בעלי צרכים מיוחדים.

"במעגל אחד של חברים ישבו נער יהודי חילוני, מימינו נערה מוסלמית בכיסוי ראש, משמאלו בת שירות לאומי בחצאית ארוכה ולצדה צעיר להט"ב חובש כיפה, שרק בקרמבו אזר אומץ לצאת מהארון. באותו מעגל ישבה גם נערה בכיסא גלגלים עם שיתוק מוחין, שחונכת אותה נערה שלא מבוגרת ממנה בהרבה ובעצמה לוקה בשיתוק מוחין, אבל מתניידת בהליכון ומבחינה קוגניטיבית נמצאת ברמת תפקוד מאוד גבוהה. כשעושים 'זום אאוט' מהמעגל, מתגלים במלוא תפארתם גוני החברה הישראלית כולה", אומרים בתנועה הגאה בחניכיה.