הביטוי אפקט הפרפר מייצג מקרה פרטי בו משק כנפי פרפר עשוי ליצור שינויים קטנים באטמוספירה, שבסופו של דבר יגרמו להופעת סופת טורנדו (או לחלופין ימנעו את הופעתה). הכנפיים המתנופפות מייצגות שינוי קטן בתנאי ההתחלה של המערכת, שגורם שרשרת מאורעות המובילים לתופעה בקנה מידה גדול. אם הפרפר לא היה מנפנף בכנפיו, ייתכן ומסלול המערכת היה שונה במידה ניכרת.

נראה כי הרעיון שלפרפר אחד יכולה להיות השפעה כה מכרעת על מאורעות עוקבים, הופיע לראשונה ב-1952 בסיפור קצר מאת ריי ברדבורי על מסע בזמן. זאת אף על פי שהמונח "אפקט הפרפר" עצמו קשור לעבודה מדעית של אדוארד לורנץ משנת 1963 שהגיש לאקדמיה למדעים של ניו-יורק, בה טען כי "מטאורולוג אחד העיר כי אם התאוריה נכונה, נפנוף אחד של כנפי שחף עשוי לשנות את מהלך מזג האוויר לנצח".

האסטרולוגיה מספקת הסברים וזווית ראייה על מפגשים כוכביים שמספרים מראש על כאוס פוטנציאלי, על התחממות מי האוקיאנוס והמסת הקרחונים, וכל זה תחת השפעת מחזוריות של כוכבים מסוימים במזלות, או מפגש של כוכבי שבת/אסטרואידים עם כוכבי לכת.

אז מה הכוכבים מספרים על משבר האקלים ואילו מהם מייצרים את אפקט ההתחממות הגלובלית?

כניסתו של כוכב כירון למזל טלה בינואר 2018 - כירון כרונולוגיה של כאב פציעה והחלמה:  
כוכב כירון באופן האינדיבידואלי עוסק בפצעים האישיים והפוסט טראומטיים, אך ברמה העולמית השפעתו חושפת את הפצעים המדממים של האנושות, ההתנהגות האנושית שגורמת לנזקים/תחלואה/זיהומים. כירון נפגש עם מזל טלה, מזל אש שלמעשה מתחיל את הגלגל העולמי, כשכוכב מרס שליטו הטבעי שייך לקבוצה קרדינלית הפועלת מהר ובשאפתנות רבה של כיבוש. מרס בטלה הוא האש, הבורא, היוצר הפועל, העושה והמחמם. כשכירון מגיע למזל טלה, הוא מעלה את הטמפרטורות של האוויר של המים, מצית את עצי היער עם ברקים משולב באקלים יבש (כולל בחורף) וגורם לשריפות ענק.

נכון להיום, יחד עם תחזית מזג האוויר' תחנות מטאורולוגיות ברחבי העולם מספקות מפות המתעדות שריפות והיכן הן עלולות לפרוץ:

הבאנו את זה על עצמנו
אז ממש כמו שפרומיתאוס נענש על ידי זאוס, משום שגנב את האש מהאולימפוס עבור בני האדם, קורה לא פעם שבני אדם עושים שימוש רע ואלים בידע שרכשו. כזה הוא למשל הדינמיט שפיתח אלפרד נובל, מבלי לדעת שיהפוך לחומר נפץ שישמש להרג אינסופי של בני אדם, או המחקר האטומי שהביא לפיתוחן של פצצות האטום שהשמידו ערים שלמות בתוך דקות.

אם ניקח לדוגמה את כריית הפחם מורכב בעיקרו מפחמן (מזל שור) מצמחים ועצים שהתאבנו במשך אלפי שנים, הרי שהאדם שרף פחם להניע את מכונות הקיטור, נועד להפקת חשמל ולייצור פלדה (מזל טלה), שריפת הפחם העלתה את זיהום האוויר אם נתבונן ביצואנית הגדולה ביותר של פחם הלוא היא סין היא המדינה הכי מזוהמת בעולם By far. כך ב-200 השנים האחרונות הבערת הפחם מחד עזרה להתפתחות המהפכה התעשייתית אך זיהמה את העולם תאוריית אפקט החממה אשר נתמכת על ידי כ-98% ממדעני האקלים בעולם.  

פחמן דו חמצני מקשר בין התחממות כדור הארץ, לבין הפרת המאזן הטבעי של פחמן דו-חמצני וגזי חממה אחרים על ידי האדם. מצד אחד, עודף הפחמן הדו-חמצני באטמוספירה, נובע מהשימוש שנעשה במאתיים השנים האחרונות בתהליכים תעשייתיים רבים לשם הפקת אנרגיה (בעיקר שרפה של דלקים מאובנים), המשחררים כמויות גדולות של פחמן דו-חמצני לאטמוספירה. כך שהנה פרומתאוסים תמיד יהיו, לשמחתנו ולעתים גם לצערנו. כירון מסמל את יכולת ההרס אך גם את יכולת השיקום. כירון שוהה במזל טלה עד שנת אפריל 2027, מה שאומר שמאפייניו ילוו אותנו גם בחמש השנים הבאות. 

גלגל המזלות (צילום: אינג אימג')
גלגל המזלות (צילום: אינג אימג')

אורנוס במזל שור - איך הוא משפיע על העולם ועלינו?
אוראנוס עורך סיבוב של 84 שנים מסביב למזלות. בפעם  האחרונה היה במזל שור בשנים בין 1942-1935 ולפני כן בשנים 1857-1850. אוראנוס יצר את המהפכות וההפיכות הגדולות בהיסטוריה ממלוכנות לשלטון העם ודמוקרטיה, מהפכת פירוק הפיאודליזם, פירוק העבדות, הסוציאליזם, מרד בדיקטטורות והמהפכה התעשייתית.

כשאוראנוס היה במזל שור בשנים 1857-1850 בארה"ב – לראשונה בוטל סחר העבדים במחוז קולומביה. העבדים שהיו כוח כלכלי עבור האדונים הלבנים. ביטול העבדות היווה נקודת מפנה בארה"ב והיה מהגורמים למלחמת האזרחים שפרצה בין הצפון לדרום בשנים 1865-1861 – שוב הכסף, החומר והצורך האבולוציוני לחברה להשתנות כדי להתקיים באופן שוויוני וצודק מבחינה כלכלית.

בשנת 1850 כשאוראנוס הגיע לביקור במזל שור – קארל מרקס בן מזל השור עם אופק דלי החל לפתח ולפרסם את "משנת קרל מארקס" –   תיאוריה כלכלית חברתית שהפכה להיות אחת המשפיעות ביותר בהיסטוריה האנושית-כלכלית-חברתית.

מעברו של אוראנוס למזל שור – ממרץ 1935 עד 1942
במרבית העולם היה שפל כלכלי גדול, אבטלה עמוקה או אינפלציה - שנים בהם אנשים נוטשים בתיהם, מהגרים אובד הביטחון של קורת גג עבודה והעתיד במשל שנים רבות לוט בערפל.

בשנים אלו בארה"ב התקיים השפל הכלכלי הגדול – המשבר הממושך ביותר והחמור ביותר בהיסטוריה המודרנית שפקד, בעיקר את ארצות הברית, אך גם את שאר המדינות המתועשות, בין השנים 1929–1940. השפל התבטא במיתון חמור, בירידה חדה בייצור התעשייתי והחקלאי, בסגירת עסקים, בהתמוטטויות בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים, באובדן חסכונות ונכסים ובאובדן מקומות עבודה. בשיאו, כ-15 מיליון אמריקאים (כרבע מכוח העבודה) היו מובטלים. ההשלכות החברתיות והפוליטיות היו מרחיקות לכת, בכל רחבי העולם.

ובניגוד לדעה הרווחת, קריסת הבורסה בניו יורק ב"יום חמישי השחור", 24 באוקטובר 1929, לא החלה את המשבר אלא הייתה סימפטום שלו וחשפה בעיה מהותית בכלכלה העולמית. מה שבישר את תחילת ההגירה ושינויים דמוגרפיים-גירוש צוענים 1936 מגרמניה, ובספטמבר 1935 החלו את שלילת האזרחות של יהודי המדינה בעקבות חוקי נירנברג.  

השנים בין 1942-1935 הן שנים של הגירה בכל אירופה החל בגלל המניעים הכלכליים של השפל הגדול כשאנשים עברו מדינות וחבלי ארץ ממקום למקום בחיפוש עבודה ואוכל ועד המלחמות שפרצו רשמית בשנת 1939 ואנשים ברחו מפניה למדינות ששם טרם פרצה המלחמה. עוד לפני הפתרון הסופי והקשר לשואה כל התהליך המקדים של נדידת קבוצות אתניות, נדידת מחפשי עבודה, מחפשי ביטחון כלכלי הונעו מאוראנוס שכניסתו למזל שור גרמה לערעור הביטחון להפוך את הבתים הננטשים לחסר ערך ושכונות שלמות בכל עיר הפכו לערי רפאים. המדינות תחת השלטון הנאצי-פאשיסטי עברו לשיטת הלאמת רכוש של אנשים.

אורנוס בסיבוב הקודם שלו שהה במזל שור בשנות המשבר הכלכלי הגדול בעולם, עליית הנאצים לשלטון עם חוקי הגירוש, גירוש אנשים ממקום מגוריהם, עבודתם, מעברים של עמים לאזורי מחיה חדשים כדי לשרוד ולהתקיים. כניסתו של אורנוס במאי 2018 החלה להעצים את הכאוס החברתי אם דרך הרשתות החברתיות ודרך פוליטיקה קוטבית יותר ברחבי העולם אך גם בישראל. אורנוס במזל שור הוא כאוטי זהו מיקום דרמטי המקצין ומקטב אנשים אלה מול אלה. 

משבר חומרי גלם והבצורת העולמית - נכתב בשנת 2018 עם כניסת אורנוס למזל שור:
כוכב אורנוס שהגיע למזל שור "תופס" את העולם במחסור בולט במים, שינויים אקלימיים רדיקליים (אוראנוס וכירון בטלה) ובעיקר התחממות הימים התגברות הבצורת העולמית. השפעתו של אוראנוס במזל שור תגביר את היובש תגדיל את כמות האדמות הצחיחות בעולם. תחת השפעת אוראנוס יהיה חיפוש אינטנסיבי של פתרונות למחסור קיומי במים ומזון, מה שמקשה על אפשרות גידולים בסיסיים ביותר כמו אורז חיטה סוכר ומזון בסיסי.

בנוסף יורגש מחסור מים קשה במיוחד (ששיאו עלול להיות בשנים בין 2024-2021) שיגרום להתגברות הצורך של תזוזה ונדודים לאזורי מחיה חדשים. נדידת העמים ממקומות צחיחים חסרי קיום ושל מבקשי עבודה ופליטים ברחבי כל העולם בחיפוש אחר ביטחון כלכלי. קיום והישרדות. אוראנוס בשור יעורר מדענים למצוא רעיונות חדשים/תחליפים/פטנטים בתחום המים והמזון כדי להתגבר על הבצורת העולמית והמחסור במים.

אורנוס יוצר אי סדר מטבעו, המסמל על שינוי אבולוציוני והגעה לסדר חדש, לכן מדובר בתהליך של שנים כדי להבחין בשינויים. אולי כשאורנוס יגיע למזל תאומים והאנושות תהיה תלותית לגמרי בטכנולוגיות נרגיש בתרומתו לקוטביות החברתית של אורנוס בשור, המייצר עלייה במאבקים החברתיים. העשירים יהיו עשירים יותר והעניים יהיו עניים יותר.  

בין בעלי ההון הניזונים מתעשייה מזהמת הם ברובם מתנגדים לתיאוריית ההתחממות הגלובלית כי מבחינתם זה פוגע בתעשייה, בכמות העובדים בצורך לשלם יותר ובצורך להטיב עם כלכלה ירוקה, בנייה וחימום ירוק. גם אם יש ביניהם מאמינים גדולים בתאוריית ההתחממות הגלובלית והכאוס שתנאים אלו מייצרים לאנושות הרי שברמת העובדות הם לא מצמצמים את גזי החממה. ההתחייבות לצמצום הזיהום שלקחו ראשי הכלכלה העולמית מדברות על 2030. חלק מהכאוס שאורנוס ייצור במזל שור עד שנת 2026 זה עלייה בפעילות הגעשית, באירועי צונמי ושיטפונות שיגרמו לנזקים עצומים. מי הים שעולים כתוצאה מההתחממות יציפו חופים רבים והאדמה עליה חיה האנושות תלך ותתכווץ במחוזות צפופים יותר. שוב תהליך שייאלץ אותה למצוא פתרונות מגורים שונים. 

המאמר נכתב על ידי האסטרולוגית פנינה כץ | לעוד מאמרים בנושא אסטרולוגיה>>>