נתוני חברת הגנת הסייבר צ'ק פוינט מראים כי ברבעון הראשון של 2022 יותר ממחצית מתקפות הפישינג (גניבת מידע באינטרנט על ידי התחזות) חיקו את המותג לינקדאין - רשת חברתית לאיתור מקצועות בהתאם לפרופיל עסקי. מנתונים שהגיעו ל"מעריב" מתברר כי 52% ממתקפות החקיינות היו כלפי מותג זה.

במתקפות אלה נעשים ניסיונות לחקות אתרים רשמיים ככאלה שנראים דומה אך בפועל מכילים נוזקה (תוכנה זדונית שמטרתה לחדור למחשב ולהשיג מידע). במקרים רבים האתר המחקה דומה מאוד למקור (עם שינוי קל כמו פסיק או נקודה). הלינקים שמפתים את הקורבנות להיכנס לאתרים המחקים נשלחים אליהם בהודעות מייל או סמס מתוך מטרה שיטעו לחשוב שמדובר באתר המקורי.

בעקבות כך מצליחים באתר המחקה להעתיק את פרטי המשתמש של הקורבן, אמצעי תשלום או פרטים אישיים אחרים. בעבר המותגים הפופולריים במתקפות אלה היו חברות שילוח בינלאומיות] ובחודשים האחרונים נדמה כי המוקד עבר לרשתות החברתיות. חוץ מלינקדאין, ב־1 מכל 20 מתקפות פישינג נעשה חיקוי של המותג וואטסאפ. עשרת המותגים המובילים במתקפות ברבעון הראשון היו לינקדאין (52%), די.אייץ'.אל (14%), גוגל (7%), מיקרוסופט (6%), פדקס (6%), וואטסאפ (4%), אמאזון (2%), מארסק (1%), עלי אקספרס (0.8%) ואפל (0.8%).

עומר דמבינסקי, מנהל קבוצת מחקר הדאטא בצ'ק פוינט: "הרבעון הראשון של 2022 הוכיח שרשתות חברתיות הפכו למטרה המועדפת של ההאקרים. ההגנה הטובה ביותר למתקפות היא תשומת לב לדברים חשודים דוגמת איות שגוי, שגיאות הקלדה ותאריכים שגויים".

צ'ק פוינט, בשליטתו של גיל שויד, תפרסם ביום רביעי את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2022. מכירותיה ברבעון הרביעי של 2021 גדלו ב־6% ל־599 מיליון דולר. הרווח הנקי ירד ב־4% ל־260 מיליון דולר והרווח למניה עלה ב־2% ל־1.98 דולר. בשנת 2021 הסתכמו ההכנסות של החברה ב־2.2 מיליארד דולר, עלייה של 5% לעומת 2020. הרווח למניה גדל ב־2% ל־6.08 דולר - עלייה של 2%. הצמיחה מוסברת ביכולת של פלטפורמת אינפיניטי. החברה העלתה את התחזיות לשנת 2022.