ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, שיחול מחרתיים, ייצא לדרך "מעלים זיכרון" - פרויקט מיוחד שיזמו חברת Meta בישראל וארגון לתת.
מטרת הפרויקט לחבר את הדור הצעיר לעדויות ניצולי השואה, להעלות את המודעות לעוני שבו חיים רבים מניצולי השואה בישראל ולגייס תרומות שיסייעו לאותם ניצולים לחיות את שארית חייהם בכבוד. בפרויקט ישתתפו האומנים, יוצרי התוכן והמשפיענים המובילים בישראל, שינגישו לקהל את סיפורי הגבורה של ניצולי השואה בחשבונות האינסטגרם שלהם.

הפרויקט יוצא לדרך זה השנה השנייה בעקבות הצלחת הפרויקט בשנה שעברה, ובמסגרתו נחשפו יותר מ־3 מיליון גולשים ברחבי הרשתות החברתיות לסיפורי הניצולים, וגויסו כ־500 אלף שקל עבור ניצולי שואה החיים מתחת לקו העוני באמצעות ארגון לתת.

בין המתגייסים לפרויקט, שאחריהם עוקבים מיליוני צעירים, קים אור אזולאי, אור אלקיים, אגם בוחבוט, אנה זק, עומר חזן, אלה לי להב, משה פרץ וסטטיק ובן אל תבורי. לפרויקט יצטרפו גם עשרות קהילות פייסבוק במהלך יום השואה, כחלק ממבצע גיוס התרומות עבור ניצולי שואה נזקקים.

"מעלים זיכרון" שואף לתווך ולהנגיש את עדויות הניצולים לבני הנוער על מנת לגשר על הפער הבין־דורי ולהבטיח את שימור הזיכרון הקולקטיבי בקרב הדור הצעיר, בדרך שרלוונטית לו ומדברת אליו.

במסגרת הפרויקט יוצרי התוכן והאומנים הגיעו לסדרת מפגשים אינטימיים עם ניצולי השואה כדי לשמוע על סיפור גבורתם בזמן המלחמה ועל חייהם כיום. הידוענים, שתיעדו את המפגשים בטלפון הנייד שלהם, יארחו את ניצולי השואה בכמה קטעי Stories אותנטיים שיעלו לחשבונות האינסטגרם שלהם בערב יום השואה, ואלה ישודרו בפרופיל שלהם במהלך יום השואה עצמו.

לפי נתוני הרשות לזכויות ניצולי שואה במשרד לשוויון חברתי, בישראל חיים כיום 165,800 ניצולי שואה, ומתוכם כ־50 אלף מקבלים הבטחת הכנסה, משום שהם אינם יכולים לספק את צרכיהם החיוניים וחיים במחסור ובמצוקה כלכלית. כמו כן, 15,324 ניצולי שואה בישראל מתו במהלך שנת 2021.