אייל שמעוני, סמנכ"ל הטכנולוגיה בשטראוס עלית, התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס לפרשת הסלמונלה במוצרי עלית ולהיתכנות הימצאותו של זיהום במוצרי החברה במדפים שבשוק.

"לפני שבוע ביצענו את הבדיקות המהירות וגילינו אינדיקציה של חשד לזיהום, ואז הפעולה המיידית שעשינו זה לעצור את כל המוצרים ואת הזרמת חומר הגלם", אמר שמעוני בפתח הריאיון, "ברגע שאנחנו מבינים שזו התוצאה אנחנו מעדכנים את שירות המזון והמפקחת המחוזית, ובהנחיות שלה אנחנו מוודאים שאנחנו עושים פעולות נכונות. זו החובה החוקית והאתית שלנו". 

"אנחנו מבינים שחלק מהאנשים כועסים, ואנחנו יכולים רק להתנצל", הוסיף, "עד רגע זה אין לנו אינדיקציה לזיהום בנוגע למוצרים שנמצאים בשוק. ההודעה חייבת להיות מתואמת עם הרשויות ולהיות מפורטת מאוד. תמיד התזמון והפירוט של ההודעות הלאה נעשה בתיאום ובאישור משרד הבריאות. לקחנו שולי בטיחות מאוד ארוכים של חודשיים אחורה. אנחנו רוצים לקוות שהזיהום לא התפרץ בכלל".

כשנשאל סמנכ"ל הטכנולוגיה בשטראוס לגבי מקור הזיהום במפעלים, השיב: "יש לנו השערות. אנחנו יודעים שזה בא מהשוקולד הנוזלי, אבל אני לא רוצה לתת מידע לא אחראי. זה יכול להיות התנהלות של עובדים, יכול להיות חומר הגלם עצמו". 

"הנזק הכלכלי עצום, ואני חייב לומר שבסיטואציות כאלה אתה שואל את עצמך מה מידת האחריות האתית שלך מול הבריאות והביטחון הבריאותי של הלקוחות שלך. אחר כך הכסף", אמר שמעוני, "ברגע שגילינו את הזיהום המפעל נעצר. עד שלא נוודא שאין זיהום מפושט. אנחנו לא רוצים לקחת שום סיכון מיותר". 

לבסוף הבהיר סמנכ"ל הטכנולוגיה בשטראוס לגבי המוצרים הקיימים בביתם של הצרכנים: "אין צורך לזרוק אותם. ניתן לפנות באופן מסודרת לשירות הצרכנים שלנו, בין אם דרך הטלפון ובין אם דרך הדיגיטל - כל הצרכנים שלנו יקבלו מענה. יהיה תהליך מסודר של פיצוי בקופונים לצרכנים דרך שירות הלקוחות שלנו".