נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, התראיין אמש לתוכנית של פירס מורגן בערוץ TalkTv הבריטי ונשאל האם הוא מתכוון לרוץ לנשיאות בבחירות 2024. טראמפ לא הכחיש כי יתמודד שוב, ואף אמר: "הרבה אנשים ישמחו מאוד אם כן". זאת, על רקע הדיווחים כי הנשיא הנוכחי, ג'ו ביידן, הודיע לברק אובאמה כי הוא "רוצה לרוץ בבחירות הקרובות", וכי הוא "היחידי במפלגה הדמוקרטית שיכול לנצח את טראמפ".

במהלך הריאיון, הדגיש טראמפ כי "מסיבות של מימון מסע הבחירות, איני יכול לאשר כי אני ארוץ ב-2024", והוסיף: "המדינה שלנו הולכת לגיהנום ולכן הרבה מאוד אנשים ישמחו אם אני ארוץ". כאמור, טראמפ כיהן כנשיא ארה"ב בין השנים 2020-2016. דברים באים על רקע הודעתו של ביידן כי אכן ירוץ בבחירות הבאות.

בחירות בארה''ב בצל הקורונה (צילום: רויטרס)
בחירות בארה''ב בצל הקורונה (צילום: רויטרס)

כזכור, המתח בין ג'ו ביידן לקודמו בתפקיד נמשך זמן רב לאחר הבחירות. בחודש ינואר האחרון, ביידן, האשים את טראמפ באחריות ישירה למתקפה של תומכיו על גבעת הקפיטול לפני שנה בדיוק בגלל טענותיו כי הוא ניצח בבחירות לנשיאות. "נשיא ארה"ב לשעבר יצר והפיץ רשת של שקרים לגבי בחירות 2020", אמר ביידן בטקס שנערך בגבעת הקפיטול, בדיוק שנה אחרי שתומכיו של הנשיא הקודם הסתערו על הקונגרס במהלך הדיון על אישור הניצחון של ביידן בבחירות.

ביידן אמר: "טראמפ עשה את זה כי הוא מעריך כוח על פני עיקרון, כי הוא רואה את האינטרסים שלנו כחשובים יותר מאשר האינטרסים של ארצו", האשים ביידן בנאומו היום. "בגלל שהאגו שלו חשוב לו יותר מאשר הדמוקרטיה או החוקה שלנו. הוא לא יכול לקבל שהוא הפסיד, אפילו שזה מה ש-93 סנאטורים, התובע הכללי שלו, הסגן שלו, המושלים ופקידי הממשל בכל מדינת מפתח אמרו: הוא הפסיד. זה מה ש-81 מיליון תושבים עשו כשהם הצביעו עבור דרך חדשה קדימה".