לאחר חילופי דברים קשים: מועצת תאגיד השידור הישראלי הודיעה אמש למנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ על החדתו מתפקידו. ההודעה מגיעה אחרי תקופה של סכסוך מתמשך בין המועצה למנכ"ל והליך שימוע עליו דווח בכלי התקשורת.

הבוקר שלח קובלנץ הודעה לעובדים בה כתב: "עובדות ועובדים יקרים, אמש הודיע לי יו"ר המועצה, מר גיל עומר על כוונת המועצה לסיים את העסקתי תוך כחודש. בכוונתי להלחם בהחלטה".

עוד הוסיף קובלנץ: "מבקש מכולנו להמשיך להיות מרוכזים במשימה שהוטלה עלינו: שידורים מעולים ומשתפרים למען הציבור הישראלי. יום שקט שיהיה לנו, אלדד".

כזכור, השימוע הגיע אחרי דיונים במסקנות הוועדה שבחנה את יחסי העבודה בתאגיד בנוגע לצעדים שיש לנקוט על מנת לוודא כי תרבות יחסי העבודה תהיה ראויה בהתאם לנורמות וערכים ההולמים תאגיד ציבורי. בקשר לאופן עמידת התאגיד בקשר עם התלונות שהוגשו, בדרישות הדין והפסיקה בנוגע ליחס ראוי לעובדות ועובדים.

לפני כחודשיים קובלנץ תקף בחריפות את יו"ר התאגיד, גיל עומר. במכתב שהעביר לו טען קובלנץ כי עומר מבצע "חבלה ופגיעה מכוונת בתאגיד השידור הישראלי". קובלנץ אף ציין כי פעולות אלה, "יש בהן כדי לסכן את עתידו ומעמדו של התאגיד".

"מזה למעלה משנה שהינך משליט בתאגיד שלטון אימה ופחד, כל המעז להפנות את שימת ליבך לכך שאתה מרסק את התאגיד, סופג ממך השפלות ואיומים. התנהלותך זו מופנת לכל קשת בעלי התפקידים בתאגיד, החל בעובדים, עבור דרך חברי הנהלה ועד לחברי מועצה", כתב.

בתגובה לכך, יו"ר מועצת תאגיד השידור השיב לטענות וכתב: "אני דוחה בתוקף את הנכתב. מדובר במסמך חסר כל יסוד וזיקה למציאות". עומר טען כי הטענות שהועלו הן חלק מהחלטות מועצה שאינן קשורות בו ולדבריו "נועדו לעקוף את הקושי המובנה, לפיו ברור לכל כי לא ניתן לקבל טענה שלפיה לכלל חברי המועצה יש עניין אישי נגדך".