למקצוענים בלבד - סדרת PRO של המותג האמריקאי Char Broil, סדרת Professional, עובדת בשיטת טכנולוגיית TRU-Infrared, המונעת התלקחות אש ב־100%, בעלת חלוקת חום אחידה על כל משטח הגריל והופכת את הבשר ליותר עסיסי. המוצרים בסדרה עשויים מנירוסטה איכותית, כירת צריבה צדדית לסגירת הבשר המגיעה עד 900 מעלות, כפתורי הדלקה מוארים לשליטה ברמת החום ופותחן בקבוקים מובנה על גוף הגריל. מחיר מומלץ לצרכן (שני מבערים, שלושה מבערים, ארבעה מבערים): 2,000־4,000 שקל. מידע על נקודות המכירה באתר המותג או בטלפון 073-2595666.

char broil  (צילום: Professional)
char broil (צילום: Professional)

קסם הפשטות - מנגל פחמים. מנגל גדול (כפול), עשוי מנירוסטה, רב־פעמי, קל משקל ונגיש לרכישה. מגיע עם רשת קלה ורגליים להעמדתו בכל תנאי שטח לנוחות המשתמשים. מחיר: 89 שקל. ניתן להשיג ברשת ג׳מבו סטוק.

מנגל פחמים פשוט רשת ג'מבו סטוק  (צילום: יחצ)
מנגל פחמים פשוט רשת ג'מבו סטוק (צילום: יחצ)

מבער אינפרא - המותג היוקרתי VIKING, המיוצר בארה"ב וידוע באיכות המבערים העוצמתיים שלו, מציג סדרת גרילים חדשה לשנת 2022 המצוידים במבערי truesear העוצמתיים ובמבערי אינפרה, המאפשרים צלייה איכותית של בשר אך גם דגים וירקות. הם מצוידים בתאורת לד פנימית ועשויים מנירוסטה איכותית. הגרילים מגיעים במגוון גדלים החל מ־76 ס"מ ועד ל־155 ס"מ. ניתן להזמין אותם עם מעמד מקורי או בגרסת בילט אין לשילוב במטבח חוץ. מחיר: החל מ־25,000 שקל. ניתן להשיג בניגא שף FOR HOME במושב נורדיה.

הגריל ההיברידי - Gas2coal הוא גריל גז של המותג האמריקאי Char Broil בעל שלושה מבערי גז המאפשר צלייה באמצעות גז או פחמים. הדלקת הפחמים, שהיא האתגר הגדול בצלייה בפחמים, מבוצעת בעזרת מבער הגז של הגריל. לאחר הדלקת הפחמים מכבים את מבערי הגז וצולים על גבי הפחמים הלוחשות. מבערי נירוסטה בהספק של 40,000BTU. שטח צלייה של 2709.67 סמ"ר. תיבת הצלייה והמדפים בציפוי פורצלן. נהנים משני העולמות - הטעם של הגחלים בקלות ובנוחות של הגז. מחיר מומלץ לצרכן: 2,500 שקל. מידע על נקודות המכירה באתר המותג או בטלפון 073-2595666.

hybrid gas2coal  (צילום: charbroil usa)
hybrid gas2coal (צילום: charbroil usa)

בקצב הסמבה - לראשונה בישראל Brazilian Flame, גריל גז רוטיסרי לצליית בשרים, עופות ודגים באופן מבוקר ואיטי בעזרת מבערים קרמיים אחוריים בשיטת צלייה אינפרה ומערכת חשמלית נטענת של שלושה או חמישה שיפודי rotisserie מסתובבים. הצג הדיגיטלי מראה את הטמפרטורה בחלל המכשיר, והטיימר קובע את זמנים ומאפשר שליטה בתהליך הצלייה. הזכוכית הקדמית מספקת הצצה פנימה, ואופן ההגשה בסגנון ברזילאי עם שיפוד נשלף הופך את החוויה למרשימה. הוא נייד ומגיע עם סוללת ליתיום מובנית נטענת שמאפשרת לקחת אותו לכל מקום ולהפעילו עד 12 שעות ללא צורך בחשמל. טווח מחירים: 2,990־3,790 שקל. ניתן להשיג באתר אמגזית.

אמגזית גריל שיפודים ברזילאי  (צילום: יחצ)
אמגזית גריל שיפודים ברזילאי (צילום: יחצ)

האולר המושלם - אולר ברביקיו בעל שישה חלקים ורב־שימושי. הוא כולל את כל כלי המנגל באביזר אחד, המתפרק לשני חלקים לנוחות מרבית. באולר יש מברשת גריל, מזלג ברביקיו, תרווד, סכין ברביקיו, פותחן יין וחולץ פקקים לבקבוקי יין. מחיר: 129 שקל. ניתן להשיג ברשת חנויות ג'נטלמן.

אולר מנגל שישה חלקים  (צילום: יחצ)
אולר מנגל שישה חלקים (צילום: יחצ)

פיתוח בעבודת יד - טאבון אפייה נייד של חברת SMATER. טאבון אפייה בעיצוב מודרני וחדשני המיועד לשימוש בכל תנאי השטח. קל ונוח לשימוש. נוח לאחסון עם רגליים מתקפלות. מגיע עם אבן שמוט ומתחבר בקלות למכל גז. מגיע בשני גדלים שונים. ההתחממות המקסימלית תוך 15 דק'. בעל הצתה אלקטרונית ואפייה מהירה של פיתות וכל בצק. מחיר מומלץ לצרכן: 1,390־2,390 שקל בהתאם למידות החיצוניות של הטאבון. ניתן להשיג באתר cristalino.

טאבון פיתות מבית smarter  (צילום: יחצ)
טאבון פיתות מבית smarter (צילום: יחצ)

מעשנה וגריל: פיתוח של המותג CAMP CHEF. הגריל מוזן בשבבי פלט היוצרים חום ועשן ומעניקים טעמים מעודנים של עץ ואש למזון, כך שבין שעושים על האש, מעשנים, אופים או צולים, צפויה לכם ולבלוטות הטעם שלכם חוויה הקרובה לשלמות. גרילי הפלאט הגיעו מארה"ב, ומטרתם לדמות את שיטת הכנת הבשר הוותיקה ללא שימוש בגז או פחם. הגרילים משלבים מעשנה מקצועית תוך שימוש בחומרים טבעיים ככל הניתן. מחיר: 3,200 שקל. ניתן להשיג באתר המותג.

גריל פלאט מעשנה דגם XT של המותג קאמפ שף (צילום: יחצ)
גריל פלאט מעשנה דגם XT של המותג קאמפ שף (צילום: יחצ)

המנגל הדיגיטלי הראשון - Nature Grill הוא גריל פחמים דיגיטלי, אקולוגי, פשוט לתפעול, קומפקטי והופך את חוויית "על האש״ לפשוטה ולנגישה בכל מקום ללא נפנופים וללא זיהום הסביבה. לנייצ׳ר גריל מנגנון ייחודי להדלקה בקלות. הוא מוגן מרוח, כך שהוא מוכן לצלייה תוך חמש דקות. הוא נוח לפתיחה, לנשיאה ולאחסון והוא פועל בעזרת ארבע סוללות AA רגילות המספיקות לעשרות שימושים. כפתור ייעודי מפעיל מאוורר שמסייע בהדלקה המהירה של הפחמים ובשליטה בטמפרטורה. טכנולוגיית האוורור הפנימי מאפשרת ויסות דרגת החום. מחיר חבילה הכוללת גריל, פחמים ומדליק: 1,205 שקל. מחיר מיוחד לתקופת ההשקה: 690 שקל. ניתן להשיג באתר המותג.

הקפה עלינו - ערכת קפה דגם AMIGO של Desert Snow קומפקטית, קלת משקל ובעלת ידית נשיאה נוחה. הערכה מכילה את כל מה שישדרג את הברביקיו בטבע: כירת גז למכל, שסתום, פינג'אן, קופסאות עם מכסים lock lock לאחסון קפה וסוכר, שלוש כוסות זכוכית, כפית ותיק נשיאה נוח. המחיר עד סוף אפריל: 149 שקל במקום 199 שקל. ניתן להשיג בחנויות רשת ריקושט ובאתר החברה.

ערכת קפה דגם amigo desert snow 149  (צילום: ירון וינברג)
ערכת קפה דגם amigo desert snow 149 (צילום: ירון וינברג)

לוק של מנגליסט - סינר שחור בעל כיסים לאביזרי המנגל לשימוש צמוד ונוח. מגיע עם מזלג ברביקיו, מרית, מלקחיים ממתכת עם ידיות עץ, מלחייה ופלפלייה וכפפה מבודדת חום. מחיר: 80 שקל. ניתן להשיג ברשת חנויות ג'נטלמן.

ערכת סינר רשת גנטלמן  (צילום: יחצ)
ערכת סינר רשת גנטלמן (צילום: יחצ)

חופשי על המנגל - המותג קולמן מציג סדרת גרילי רבולשן המקדמת צלייה בריאה באמצעות טכנולוגיית Flare Free, המפחיתה התלקחות להבות. רשתות הבישול הכפולות עשויות מברזל יצוק המצופה פורצלן ותעלה בצורת U, המנקזת את השומן לתוך מכל ייעודי המצוי בחזית הגריל. מנגנון זה מנקז יותר מ־75% מהשומן, מונע צליית יתר או חריכה של הבשר, מבטיח צלייה פשוטה, בטוחה ובריאה יותר ומאפשר ניקיון קל ומהיר של הגריל. מחירים: החל מ־2,590 שקל (לשני מבערים) ועד 3,690 שקל עבור ארבעה מבערים. ניתן להשיג בחנויות.

מונע התלקחות - אמגזית מציגה את הגריל ההיברידי החדש של המותג Grillstream בעל פטנט בלעדי עם טכנולוגיה למניעת התלקחות שומנים. באמצעות רשתות כפולות עם תעלת ניקוז ייחודית בעת צליית הבשר השומן מועבר מתעלות הרשת היישר לתעלת ניקוז - מה שמסייע לשמור על עסיסיות הבשר ומצמצם משמעותית את הסיכויים להתלקחותו. ניתן להפעיל את הגריל ההיברידי הן באמצעות הגז הן באמצעות פחם דחוס בעזרת מגרעות מיוחדות להנחת פחמים. טווח מחירים: 2,990־7,990 שקל. ניתן להשיג באתר אמגזית ואצל המשווקים המורשים.

חוות הבוקרים (צילום: דן פרץ)
חוות הבוקרים (צילום: דן פרץ)

עשרת הדיברות לעל האש

  • אם אתם משתמשים בפחמים, רצוי שהם יהיו במרחק של כעשרה ס״מ מהרשת. כך תשמרו על מידת צלייה אחידה.
  • יש הסבורים כי רשת נירוסטה טובה יותר מברזל, וזאת טעות נפוצה, שכן רשת ברזל תיטיב עם הבשר ולכן היא עדיפה.
  • לפני קניית הבשרים לארוחת "על האש" מומלץ לחשב כ־350 גרם בשר לכל סועד.
  • מומלץ לא לערבב סוגי בשרים על אותו שיפוד, כיוון שזמני הבישול (לפעמים גם אופן התיבול) שונים עבור כל אחד מהם.
  • יש להקפיד להוציא את הבשר מהמקרר לפחות שעה לפני שהוא עולה על הגריל או המחבת. הבשר יקבל מכת חום אחידה בכל חלקיו, ואם מידת העשייה שלכם היא מדיום או מדיום רייר, חבל שתקבלו בשר שהוא קר במרכזו.
  • סבלנות, רבותיי, סבלנות: בחרתם בגריל פחמים? תקבלו בשר בטעם ייחודי שלא תשיגו בגריל גז. אבל נדרשת סבלנות. ערמו את הפחמים לצורת פירמידה. קחו ריבוע נייר סופג וגלגלו אותו כאילו הוא פתיל של נר. טבלו אותו בשמן צמחי והשחילו אותו למרכז הפירמידה. הדליקו, ולאחר שהגחלים תופסים את האש, פזרו אותם. אז חכו עוד כחצי שעה כדי שהם יהפכו ללבנים וייתנו מכת חום רצינית ואחידה שתתרום להצלחה.
  • לפני הנחת הבשרים בפעם הראשונה יש לנקות ולשמן את הרשת בעזרת בצל חצוי משומן היטב.
  • שיפודי נירוסטה עדיפים על שיפודי עץ, כיוון שהם מוליכים את החום גם פנימה לתוך הבשר הנעוץ בהם. אם אתם משתמשים בשיפודי עץ, מומלץ להשרות אותם כעשר דקות במים לפני נעיצת הבשר - כך תעכבו את שריפתם.
  • אם תרצו לצלות דגים על המנגל, מומלץ להניח פרוסות לימון מתחת לנתחים - כך הדג לא יידבק וגם יקבל ארומה מהלימון.
    המלחת הבשר במהלך הצלייה פוגמת באיכותו, ולכן מומלץ להמליחו רק בסוף הצלייה.

הטיפים באדיבותם של השף תומר תומס שגריר (ארקוסטיל) וצוות המומחים של חוות הבוקרים