הספר החדש "כנגד גל הסיכויים" מספר את סיפורם של אלו שנמלטו מזוועות השואה, אבל מעולם לא שכחו את מי שנותרו מאחור. את כ"נגד כל הסיכויים" (הוצאת כרמל, תרגום יורם שדה) כתב הרופא ג'ון הנס מאייר, ניצול שואה ולימים גיסו של יצחק שדה, שהקדיש את חייו לסיוע לפליטים ומיעוטים ברחבי העולם.

תיאור מסעם הסוער של ג'ון ושל בני משפחתו הוא מצד אחד סיפורם של המהגרים ששיחק להם מזלם והצליחו להימלט מהתופת בזמן; ומצד שני סיפור על הקשיים הרבים הכרוכים בחיי הגירה ופליטות.

ב-1933 היה ג'ון סטודנט צעיר לרפואה בברלין. גזרות הנאצים אילצו אותו להמשיך את לימודיו באיטליה ומשם הוא התגלגל במסע מפרך לאקוודור – הארץ היחידה אליה הצליח להשיג וויזה. שתי אחיותיו ברחו לפלשתינה בספינת פליטים. הבכורה, מרגוט, התנדבה לצבא הבריטי כנהגת אמבולנס ולימים נישאה ליצחק שדה מפקד הפלמ"ח וממקימי צה"ל.

על מנת לקבל רישיון לעסוק ברפואה באקוודור, ד״ר מאייר נאלץ לעבור עשרות בחינות במשך שנים שבהן עבר מעיר נידחת אחת לשנייה בחיפושיו אחר פרנסה בדוחק. מאקוודור היגרו לשיקגו, שם שוב התחילו מאפס הוא ומשפחתו,עד שלבסוף מצא ג'ון את ייעודו כמנהל מרפאה קהילתית שמשרתת את שכונות המצוקה של האפרו-אמריקאים בדרום מערב שיקגו

המפגשים בינו ובין מטופליו מאקוודור ומטופליו האפרו-אמריקאים צובעים את האודיסאה של הפליט היהודי באור מיוחד- להילחם לעזור לכל אדם באשר הוא אדם.

בנוסף, מתאר הספר באופן מצמרר את השיחות של היהודים בגטו ברלין רגע לפני השואה, על רקע הגזרות המתגברות. בין אלו שחששו והחליטו להגר, לבין אלו שהאמינו שהמצב ישתפר. בין אלו שהשיגו אשרות -   לבין אלו שלימים ישלחו אל המחנות.

"אלה ששיחק להם מזלם והצליחו להציל את נפשם ולהמשיך לחיות חייבים גם הם להשמיע את קולם." (ג'ון הנס מאייר) את הספר הביא לדפוס בעברית אחיינו של מאייר, המתרגם יורם שדה, בנם של מרגוט ויצחק שדה, שנפטר לפני שנה.