שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM והתייחס לעתידה של הממשלה, לנעשה בליכוד ולאיומים על משפחתו של ראש הממשלה נפתלי בנט.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"עתידה של הממשלה הזו נמצא מאחוריה. היא נקרעת בין האגף של רע"ם לבין האגף של ימינה שלאט לאט נושרים ממנו חברי כנסת, ולהערכתי גם ינשרו. הקריעה הזו בין שני הקטבים תביא לגסיסה של הממשלה. היא יכולה להמשיך עם פרפורי הגסיסה שלה, ופרפורי גסיסה הם אף פעם לא מראה מלבב, ואפילו מכוער", פתח רמון את דבריו.

"להערכתי, ואני פה מאוד נדיב, עד סוף השנה אנחנו נחזה בנפילתה, והליכה לבחירות. מקסימום שמונה חודשים. הייתי מאוד נדיב וחיובי כלפיהם. אני חושב שעד סוף מושב הקיץ אנחנו נדע את התאריך המדויק של נפילת הממשלה. אני חושב שנתניהו לא ישיג 61, הסיכויים שלו קטנים, ואפילו קטנים מאוד. אם הוא לא ישיג 61 לא יהיה תיקו, המפלגות החרדיות לא יסכימו ללכת לאופוזיציה פעם נוספת והם יאמרו לנתניהו הנכבד ולליכוד שישימו מעומד אחר ואיתו יהיו בשלטון. אני מאמין שאחרי חמש מערכות בחירות אפילו בליכוד יתעשתו", הוסיף. 

חיים רמון (צילום: אריאל בשור)
חיים רמון (צילום: אריאל בשור)

כשנשאל האם כל זמן שירכיבו את הקואליציה בנט ימשיך להיות ראש הממשלה, השיב רמון: "לא. בנט לא ימשיך להיות ראש הממשלה כי על פי החוק מהרגע שהממשלה הזו נופלת יאיר לפיד יכהן כראש הממשלה. הממשלה הזו תמשיך לכהן, אבל היא תהיה ממשלת מעבר. אם עוד לפיד יהיה ראש ממשלה אז הוא יהיה ראש ממשלה טקסי, ואני מקווה שלטקסים של הממשלה בזמן שהוא יעמוד בראשה הוא יגיע". 

לאחר מכן התייחס רמון לאיומים כלפי בנט ומשפחתו: "קודם כל זה דבר מחליא, אך גם מסוכן. פחות לראש הממשלה כי מאז רצח רבין לפגוע בראש ממשלה זה כמעט משימה בלתי אפשרית, אבל להערכתי בני משפחת בנט נמצאים בסכנה מוחשית. מקווים שגורמי הביטחון מטפלים בזה. מאז בחירות 2019 מדינת ישראל נמצאת בשסע ובקרע שמאוד מזכיר את הימים של רצח רבין. ההבדל היחיד הוא שההסתה פה נמצאת משני הכיוונים - גם במחנה רק ביבי, וגם במחנה רק לא ביבי. אני פונה למחנה 'רק ביבי', כן דווקא אתם שהתלוננתם בצדק על איומים נגד נתניהו ומשפחתו שלא טופלו או גונו. דווקא אתם צריכים לקחת ברצינות את המצב, לא משנה מה קרה בעבר. הרי אתם מאמינים שנתניהו יחזור לשלטון, וכנראה שגם יחזרו האיומים אז אל תנהגו מהצד השני ככה. האיומים האלה הם דבר שפוגע בדמוקרטיה הישראלית. השנאה שקיימת בין הקיצוניים בשני המחנות מאיימת על הרוב שרוצה פה חיים דמוקרטיים תוססים, ולא שנאה ותיעוב הדדיים. אני יכול להבין את הרגשות, אבל אסור שזה ידרדר למכתבים עם הכדורים האלה". 

"זה מופנה לילדים כי מי שכתב את המכתב הזה, המנוול הזה שמסתתר ואני מקווה שיגיעו אליו, יודע שלילדים אפשר להגיע ביתר קלות. ככה היה שאיימו על ילדיו של נתניהו. הם יודעים, המנוולים האלה, הפושעים האלה, האנטי דמוקרטיים האלה שבאמצעות כדורי אקדח רוצים לשנות את המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל. כפי שכבר הביאו לשינוי אחרי מות רבין. דווקא אנשי רק ביבי צריכים להגיד עד כאן - ראינו מה עשו לביבי, ואסור שיעשו זאת גם לבנט", סיים רמון את דבריו. 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm