המלחמה במזרח אירופה: משרד ההגנה האוקראיני הודיע היום (שישי) כי המצב בגבול עם מולדובה, באזור טרנסניסטריה, "עדיין מתוח", וכי "רוסיה עשויה להשתמש בגבול עם מולדובה על מנת להסלים את המלחמה". בתוך כך, הצבא הרוסי הפציץ היום בעיר טירספול, את הבניין ששימש את "המשרד לביטחון המדינה".

קבוצות פרו-רוסיות באזור טרנסניסטריה, הודיעו כי הצבא האוקראיני תקף בחבל הארץ וירה לעבר מחסן תחמושת. משרד הפנים של האזור, שנמצא בגבול הדרום-מערבי של אוקראיני, מסר בהצהרה כי במהלך הלילה "נצפו מספר מל"טים מעל הכפר קובאסנה וכי הם שוגרו מאוקראינה".

זוועות המלחמה באוקראינה (צילום: רויטרס)
זוועות המלחמה באוקראינה (צילום: רויטרס)

בתוך כך, אוקראינה פנתה לארגון הבריאות העולמי על מנת לקבוע "פגישה דחופה" לגבי המצב במדינה. בפנייה למנהל האזורי של הארגון באירופה, האוקראינים דרשו כי הפגישה תעסוק במתקני הבריאות, החיסונים והסיכונים לאירועים רדיולוגיים וכימיים חמורים. במקביל, ממשלת ספרד סיפקה לאוקראינה משלוח נשק עמום, הכולל 30 משאיות, מספר כלי רכב מיוחדים להובלה כבדה ועשרה כלי רכב נוספים.

במקביל, ארגון נאט"ו יערוך תרגילים צבאיים ברחבי אירופה. עשרות חיילי נאט"ו וחיילים ממדינות אירופיות שונות, זאת במטרה להרתיע את התוקפנות הרוסית. "קנה המידה של הפריסה, יחד עם המקצועיות, ההכשרה והזריזות של הצבא הבריטי, ירתיעו תוקפנות בקנהמידה שלא ראינו באירופה במאה הנוכחית, אמר סגן גנרל ראלף וודדיס בהצהרה. התרגילים יתקיימו בפינלנד, פולין, צפון מקדוניה ולאורך הגבול בין אסטוניה ללטביה.