סוכל ניסיון איראני לפגוע בדיפלומטים ישראלים באיסטנבול, כך דיווח הבוקר (שבת) האתר איראן אינטרנשיונל הפועל בבריטניה. על פי הדיווח, החשוד, איש ביחידת כוח קודס 840 של משמרות המהפכה, נעצר ונלקח לחקירה במדינה אירופית.

בחקירתו הודה הסוכן כי קיבל כ-150 אלף דולר עבור הכנות ההתנקשות, והיה אמור לקבל מיליון דולר נוספים לאחר ביצוע המשימה, התנקשות במספר מטרות ישראליות בסיוע סוחרי סמים מקומיים. כמו כן, הודה כי תכנן להתנקש גם בגנרל אמריקאי, בכיר בממשל הגרמני ובעיתונאי צרפתי. 

גורם המעורה בפרטים סיפר כי "איראן משתפת פעולה עם מבריחים זמן רב, ורשת ההברחות הטרור הזו נמתחה מקאבול ועד קראקס. התנקשות תמיד הייתה האסטרטגיה שלה ובכירים בממשל ב טהראן התכוונו זה מכבר להתנקש בחייהם של אנשי צבא ודיפלומטים אמריקאים וישראלים".

הוא הוסיף כי משמרות המהפכה משתמשים בסוחרי סמים ובכנופיות פשע כדי לבצע את את פיגועי הטרור שלהם כדי לא לקחת אחריות על הפעולות שלהם. אין זו הפעם הראשונה שכוחות הביטחון האיראניים משתמשים בסוחרי סמים לביצוע משימות חיסול בחו"ל. לפני כשנתיים,  דיווחה התקשורת הטורקית על מעצר של סוחר סמים בינלאומי שתכנן להתנקש ולחטוף מתנגדי שלטון איראנים במדינה. 

הסוחר הואשם ברציחת איש תקשורת איראני, זאת לאחר שככל הנראה מטען חבלה הוטמן ברכבו באיסטנבול ב-2017, וברצח מייסד ערוץ טלגרם חדשותי איראני. כמו כן, הסוחר וצוותו חשודים בחטיפת אזרח איראני. 

יחידה 840 היא יחידה מבצעית חשאית יחסית, הפועלת בין היתר מחוץ לאיראן נגד יעדים מערביים ואופוזיציוניים למשטר האייתוללות. ב-2020 חשף צה"ל כי יחידת הטרור האיראנית הייתה אחראית  להנחת מטענים על גדר המערכת בגבול הגולן. לוחמי יחידת "מגלן" סיכלו את הפעולה וחיסלו את חברי החוליה. 

אתמול צוין באיראן יום ירושלים האיראני. המנהיג העליון של איראן,  עלי חמינאי, שלח מסר מאיים לעבר ישראל ואמר: "כל עוד המשטר הציוני שולט בירושלים, עלינו לציין את היום הזה בכל ימות השנה". מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, התייחס לעימותים שמתרחשים בשבועות האחרונים בהר הבית, ואיים היום על ישראל. סלאמי אמר כי "הציונים יצרו תנאים להשמדתם עם מעשיהם המרושעים. אנו קוראים שיפסיקו. תגובתנו תהיה כואבת".

צעדה לציון ''יום ירושלים האיראני'' (צילום: Photo by LOUAI BESHARA / AFP)
צעדה לציון ''יום ירושלים האיראני'' (צילום: Photo by LOUAI BESHARA / AFP)

 מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה,  אמר כי "איראן עלולה לפגוע ישירות בישראל ואנחנו נגיב במהירות לכל תמרון". בנאומו הדגיש כי "במהלך השבועות האחרונים המערכים שלנו מבצעים תמרונים שקטים נגד ישראל, וכי "יש להפנות את הקורבנות של העם הפלסטיני למצפון האנושי ולמצפונו של כל אדם מוסלמי וחופשי בעולם הזה". במקביל, ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר היום: "האירועים שהתרחשו בירושלים לפני ובמהלך הרמדאן מחזקים את משוואת העם, ההתנגדות והזהות". הנייה הוסיף כי "החלטת העם הפלסטיני היא שההתנגדות היא האופציה והדרך הקצרה ביותר לשחרור פלסטין וירושלים. אל-אקצא נמצא בלב המקומות הקדושים בירושלים".