פרטים נוספים אודות הניסיון האיראני לפגוע בדיפלומט ישראלי באיסטנבול נחשפו הערב (שבת), מהם עולה כי מי שנעצר במסגרת החקירה הוא מנצור רסולי, איש משמרות המהפכה, שנשלח במטרה לפגוע בדיפלומט ישראלי בטורקיה, גנרל אמריקאי בגרמניה ועיתונאי בצרפת. כמו כן, בפעילות המוסד הייתה מעורבות גם של יחידות מבצעיות של השב"כ למהלך הסיכולים.

עוד נחשף כי המעצר והחקירה של רסולי התבצעו באיראן על אף שבמקרים רבים אחרים המעצרים מתבצעים עם במדינות אחרות. רסולי, נשלח להקים רשת מבצעית מקרב גורמים זרים, ובהקלטה שנחשפה, העיד כי נשלח להתנקש בחייהם של שלושה גורמים מערביים, עבור  הרפובליקה האיסלמית האיראנית. 

"אמרו לי שלושה על אנשים, האחד ישראלי בשגרירות בטורקיה, אחד גנרל אמריקאי בגרמניה והאחר עיתונאי בצרפת. אנחנו נחסל את שלושת אלו עבור הרפובליקה האסלאמית", כך צוטט רסולי.

בשנה האחרונה סוכלו עשרות פיגועים דומים, בשיתוף פעולה בין המוסד עם ארגוני ביון שותפים בכל רחבי העולם. המשותף לכל הפיגועים היא העובדה שאלו תוכננו על ידי משמרות המהפכה האירניים וכוח קודס, הפועל כחלק בלתי נפרד ממנו.

משמרות המהפכה (צילום: IRGC/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
משמרות המהפכה (צילום: IRGC/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)

בנוסף, נודע כי ההנהגה האירנית היא זו שהנחתה את זרועות הטרור שלה ובהם משמרות המהפכה וכח קודס, לפגוע במטרות יהודיות וישראליות ברחבי העולם. הפיגוע שסוכל באיסטנבול תורכיה מצטרף לניסיונות קודמים שסוכלו בקפריסין, קניה, קולומביה ועוד.

כמו כן, ‎כדי להמנע מנשיאה באחריות, מבצעי הטרור האיראני מבדלים את פעילותם מאיראן באמצעות שימוש בפרוקסי ומיליציות שיעיות בשטח - ובהטעיות טכנולוגיות המאפשרות לאיראן לשמר כביכול, על מרחב הכחשה.

נזכיר כי הבוקר, האתר איראן אינטרנשיונל הפועל בבריטניה דיווח כי סוכל ניסיון איראני לפגוע בדיפלומטים ישראלים באיסטנבול. על פי הדיווח, החשוד, איש ביחידת כוח קודס 840 של משמרות המהפכה, נעצר ונלקח לחקירה במדינה אירופית. בחקירתו הודה כי קיבל כ-150 אלף דולר עבור הכנות ההתנקשות, והיה אמור לקבל מיליון דולר נוספים לאחר ביצוע המשימה, התנקשות במספר מטרות ישראליות בסיוע סוחרי סמים מקומיים.

גורם המעורה בפרטים סיפר כי "איראן משתפת פעולה עם מבריחים זמן רב, ורשת ההברחות הטרור הזו נמתחה מקאבול ועד קראקס. התנקשות תמיד הייתה האסטרטגיה שלה ובכירים בממשל ב טהראן התכוונו זה מכבר להתנקש בחייהם של אנשי צבא ודיפלומטים אמריקאים וישראלים".