ראש השב"כ רונן בר, יחד עם מאות מאנשי הארגון, "בילו" את סוף השבוע במרדף אחרי המחבלים שרצחו את המאבטח בכניסה לאריאל. מהיחידה המבצעית של הארגון ("טקילה") דרך הסוכנים, מפעילי הסוכנים, יחידת הסייבר, הרכזים, אנשי השטח, המודיעין ושאר העושים במלאכת הביטחון שלנו, כל יום, כל שעה, כל השנה.

בזמן הזה, המשיכו הביביסטים לגדף אותם ברשתות. את הטון נותן, כרגיל, ח"כ איתמר בן גביר. האיש שהורשע בחברוּת בארגון טרור, שלא מדלג על אף מדורה אזורית, שהפך לאחד האנשים הפופולריים ביותר בימין, מטנף על מי שלחם בסיירת מטכ"ל ומשרת כבר 30 שנה בשירות הביטחון הכללי כדי לשמור עליו ועלינו.

ח''כ איתמר בן גביר (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/ דני שם טוב)
ח''כ איתמר בן גביר (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/ דני שם טוב)


בכל פעם שנדמה לנו שאין יותר לאן לרדת, נפערים תהומות חדשים. ומי לא מגיב, לא מצפצף, לא מזהיר, לא מבקש מחסידיו להפסיק את הטירוף הזה? מי שפרסם אתמול ב־20:30 הודעת תנחומים למשפחת הנרצח מאריאל והצהרה פוליטית לצדה, בלי לשבח את הימ"מ, בלי להזכיר את השב"כ, בלי להגן על ראש השב"כ, שתמונותיו במדי אס.אס ועם שפם נוסח היטלר כבר קישטו את הטוויטר אתמול. האיש הזה הוא גם מי שנרמל את הכהניזם של בן גביר.

ואני שואל את עצמי: איך הוא מישיר מבט הבוקר אל המאבטחים שלו (גם הם אנשי שב"כ)? בן גביר יצא למתקפה על השב"כ (עצם כתיבת המשפט הזה מעוררת צמרמורת) כי יצא קצפו על פרסום, שלפיו השב"כ המליץ לא להתיר לו להשתתף במצעד הדגלים. הוא פרסם נגד ראש השב"כ מודעות בעיתונים. כן, מודעות אישיות נגד ראש שירות הביטחון הכללי, אדם שלא יכול לענות לו וגם אם היה יכול, הוא עסוק מדי בכיבוי השריפות שבן גביר מבעיר על בסיס יומי.

במודעות מונה בן גביר את ארבעת הפיגועים האחרונים, קובע שרונן בר "נכשל", מעליל עליו עלילות ("תפסיק לתדרך ותתחיל לעבוד") – וכל מה שחסר זה שגם ירתק אותו לבסיס או יצמיד לו ג'ריקן ל־24 שעות. עולם הפוך. לא בן גביר אשם. פירומן יודע להדליק אש. זו ליבת עיסוקו וראשית תהילתו. אשמים הם אלה שהכשירו אותו, שהושיבו אותו במרכז הסלון (והפרלמנט) הישראלי.

זוכרים את נאומו של נתניהו, לפני קצת יותר משנה, שבו אמר איך מנע מבן גביר לעלות להר הבית ולהדליק את כל המזרח התיכון? כן, נתניהו נשא נאום כזה. לא במאה הקודמת, אלא ממש עכשיו, לא מזמן. אז בינתיים קרו כמה דברים. כלומר, נתניהו חדל להיות ראש ממשלה, וכדי לחזור – הוא צריך את בן גביר. אז פתאום מותר להדליק את המזרח התיכון.

מכיוון שמנתניהו כבר אי אפשר לצפות לכלום, בטח לא להבזק ממלכתיות חולף שיאפשר לו להזהיר מפני הההסתה נגד בנט או נגד השב"כ, בואו נעשה סדר: קצת לפני מצעד הדגלים (שלא צעד) לפני כשבועיים, עלה איתמר בן גביר להר הבית.

המצב היה מתוח כבר אז, האוויר היה דליק, אבל המשטרה והשב"כ לא מנעו ממנו לעלות. למה? כי לא היה מידע מודיעיני רלוונטי. בן גביר עלה, הצטלם, ירד ובטח התאכזב ששום דבר לא נדלק בעקבות זאת.

בפעם הנוכחית היה מודיעין. השב"כ הוא גוף מסודר. יש פורום מקצועי שיושב על הדברים האלה כל יום. מוגשות לפורום הזה חוות דעת מקצועיות והערכות מודיעין. שותפים שם גופי מודיעין נוספים, משטרה וכו'. בפעם הזו, היה מידע ברור ומוצק שההשתתפות של בן גביר בעיתוי ובמיקום הנוכחיים עלולים לייצר פגיעה בחיי אדם, פגיעה בביטחון הלאומי והתלקחות של אלימות, שייקח אחר כך זמן רב ולא מעט חיי אדם להדביר.

חבר הכנסת איתמר בן גביר בהר הבית, לצדו הרב שמשון אלבוים (צילום: מנהלת הר הבית)
חבר הכנסת איתמר בן גביר בהר הבית, לצדו הרב שמשון אלבוים (צילום: מנהלת הר הבית)


השב"כ העביר, כמצופה ממנו, את חוות הדעת המקצועית שלו לגורמים המוסמכים, ולכן מנעה המשטרה מבן גביר לצעוד במצעד הדגלים. על זה הקצף, על זה הזעם, על זה הופכים עכשיו את ראש השב"כ לפוליטרוק ואת הארגון שמופקד על שמירה על ביטחוננו ועל הדמוקרטיה שלנו למיליציה פוליטית.

אבל זה לא נגמר בבן גביר, זה רק מתחיל שם. יש אחד, יעקב ברדוגו, עסקן דרג ח' שמתמודד עכשיו (על פי ההערכות) על שריון ברשימת הליכוד הבאה, שאומר כבר כמה ימים שהאיומים על משפחת בנט הם "ספין של השב"כ".

מעניין מה תהיה העלילה הבאה. זה שהשב"כ רצח את רבין אנחנו כבר יודעים. אולי השב"כ גם שותל את המחבלים בערי ישראל? אולי השב"כ הוא ששכנע את בנימין נתניהו בזמנו לשחרר 1,100 חמאסניקים (כולל יחיא סנוואר ו־400 רבי מרצחים)? אין לדעת. נמתין למוצא פיו של אותו ברדוגו.

אפשר לחבר אליו עוד רבים ולא ממש טובים, שמעלילים בימים אלה עלילות דם על שירות הביטחון הכללי. אחד מהם פרסם אתמול שהשב"כ "מתדרך רק עיתונאֵי שמאל": שקר. לשב"כ יש אגף תקשורת מצומצם, שמתדרך כתבים שעוסקים בענייני ביטחון, וגם זה במשורה, ללא אבחנה של נטיות פוליטיות.

"השב"כ הפעיל בשביל המשטרה", כתב אותו צייצן, "את תוכנת פגסוס נגד פילבר ואחרים". שקר. למשטרה יש יכולות עצמאיות, והתוכנה שהופעלה לא הייתה פגסוס, אלא סייפן (בעלת יכולות מופחתות בהרבה). וכן הלאה.

לאן כל זה מוביל, אתם שואלים? למקום מאוד לא טוב. בקצב הזה, הטרור הפלסטיני, האיומים של חמאס והצנטריפוגות בנתנז יהיו הבעיה הכי פחות בוערת שלנו. מכונת רעל אדירת ממדים מפיצה בתוכנו שקרים, עלילות דם והסתה פרועה, בלי לבחול בכלום. כאילו המדינה הזו לא שייכת לכולנו.