גם לכם יצא להסתובב בחנות, למשש כל מגבת ולבחור לבסוף את זו שהכי נעימה? מסתבר שלא בהכרח מדובר ביתרון, כיוון שלאורך זמן המגבות הרכות יכולות להפוך לפיסת בד חלקה מדי, או לחילופין להפוך לקשות וגסות. אז אם נמאס לכם להתנגב במגבת שמרגישה כמו נייר זכוכית או כזו שלא סופגת את המים אחרי המקלחת, הנה המקרא למגבות שיסייע לכם לדעת איך לבחור נכון את המגבת הבאה:

סוג הבד
סוג הבד והחוטים מהם עשויה המגבת הם ככל הנראה הפרמטר החשוב ביותר בכדי לקבוע מהי איכות המגבת. נרצה לבחון מהי צפיפות האריגה ומהם הבדים המרכיבים את המגבת. חשוב להבין שלא קיים סוג בד אחד נכון, כיוון שלכל בד ישנם היתרונות שלו. פשתן למשל מונע הידבקות חיידקים, ולכן עבור ידיים ושטיפת כלים נחפש מגבות מסוג פשתן. מצד שני, מגבת פשתן עלולה לשפשף את עור הגוף לאורך זמן ולכן לא נרצה להשתמש בה לניגוב כל הגוף.

הבדים שנמצאו כטובים ביותר למטרות ספיגת מים, ייבוש מהיר ונעימים במגע הם במבוק, כותנה וכותנה סרוקה. בד הבמבוק יבטיח רכות מתמשכת בעוד שכותנה יכולה להתקשות מעט עם הזמן בהתאם לצפיפות החוטים שבחרתם. ככל שתהיה צפופה יותר, כך היא תישאר רכה למשך זמן. כותנה סרוקה היא כותנה שהוציאו ממנה את הסיבים הקצרים על מנת שתישמר למשך זמן רב יותר. 

צפיפות החוטים ומשקל המגבת
צפיפות החוטים במגבת מעידה על מקסום פני השטח של המגבת, שמירת המוצר לאורך זמן ויכולת ספיגה גבוהות, עקב היותה דחוסה ביותר בד. ישנו כלל לפיו ככל שהמגבת כבדה יותר כך היא יותר איכותית. מעבר לכך, המגבת נמדדת לפי משקלה למ"ר שנקרא גם GSM. אז איך לקרוא את התגית?

  • 300-400 GSM: מגבת קלה יחסית, צפיפות חוטים נמוכה.
  • 400-600 GSM: מגבת במשקל בינוני וכך גם צפיפות החוטים שלה.
  • 600-900 GSM: מגבת במשקל כבד וצפיפות חוטים גבוהה. מגבות אלה נחשבות לאיכותיות ביותר.

זיהוי האיכות על ידי התפירה
מגבת גוף איכותית וטובה היא כזו שסגורה בקצותיה עם תפרים צמודים. מכיוון שמדובר בפריט שצפיפות החוטים בו היא גבוהה, לגימור התפרים יש השפעה מרכזית על אורך חיי המגבת. אחרי שמצאתם מגבת מסוג הבד הנכון לכם, חפשו מגבות שהתפר בקצה שלהן הוא עבה, אפילו מעט מסיבי, כיוון שהוא זה שיבטיח לכם כי הן לא ייפרמו מהר.

צבע
מגבות בעלות צבע בוהק וזוהר יותר הן כאלו שעברו תהליך עיבוד ארוך יותר, כיוון שלרוב מדובר בצבעים שאינם טבעיים. אם כך, נרצה להתרחק מאלו ולהיצמד למגבות בצבעים טבעיים ועדינים, כיוון שאורך חייהן נוטה להיות ארוך יותר.

מבחני זיהוי
הנה שני מבחנים שניתן לעשות כדי לגלות עד כמה המגבת שלכם איכותית:

  1. שפכו מעט מים על המגבת וחכו מספר שניות. אם המגבת ספגה הכול והכתם נשאר ממוקד יחסית, מדובר במגבת איכותית. אם המים נזלו מעט על השטח שתחתיה והכתם התפזר על חלל גדול, סימן שמדובר במגבת פחות טובה.
  2. כבסו את המגבת עם חתיכה של בד לבן, סמרטוט, חולצה ישנה או כל פיסת בד בצבע לבן. בסוף הכביסה במידה ועבר צבע מהמגבת אל החתיכה הלבנה - מדובר במגבת בעלת איכות נמוכה יותר, אם הבד נשאר לבן - מדובר במגבת איכותית.

אז כעת, אתם יודעים לדבר את שפת המגבות ולבחור את המגבת המושלמת, גם אם זה בחנות וגם אם באתר האינטרנט. בהצלחה!