על רקע פרישתה של יו"ר הקואליציה לשעבר, חברת הכנסת עידית סילמן, ואיבוד הרוב של הקואליציה, חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה), שוחח הערב עם אשר גלסנר בתוכנית "המהדורה המרכזית" ברדיו קול ברמה, והביע הצהרה מפתיעה לגבי השותפים הפוטנציאלים מהקואליציה להקמת ממשלה חלופית.

חבר הכנסת אשר אמר כי "בני גנץ הוא אדם ראוי ושקול יחסית למי שעומדים בראשות הממשלה והוא בהחלט שותף פוטנציאלי. היום אנחנו לא מונהגים ע"י בני גנץ, יש את הצמד הצעיר הזה שאין יום שהם לא אומרים משהו הפוך. זאת סכנה אמיתית למדינת ישראל".

ראשי הקואליציה (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/ דני שם טוב)
ראשי הקואליציה (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/ דני שם טוב)

כזכור, לאחרונה פורסם כי יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, שוחח עם שר הביטחון בני גנץ במאמץ למנוע בחירות ולהקים ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. נודע כי השניים קיימו לפחות שתי שיחות, וגפני בחן במהלכן אפשרויות להקמת ממשלה יחד עם גנץ. יו"ר כחול לבן דחה את ההצעות. לפי גורם פוליטי, "גפני יזם את השיחות עם גנץ בידיעת בכירי הליכוד אך לא על דעתם".

גורמים בליכוד האשימו את גפני בכך שהוא מסכל את המהלך להפלת הממשלה. לדבריהם, גפני העביר מסר נחרץ, בגיבוי של המנהיג הרוחני הרב גרשון אדלשטיין, לפיו הוא לא מוכן ללכת לבחירות. לאחר הודעתה של סילמן על פרישה מהקואליציה, אמר גפני כי סיעות הימין באופוזיציה צריכות להחליט בהובלת איזה מועמד כדאי להרכיב את הממשלה: "צריכים לעשות חשבון נפש מי הכי ראוי ומי יש לו הכי הרבה סיכוי להרכיב ממשלה במיידי, ללא צורך בהליכה לבחירות".