קרן ההשקעות Breakthrough Properties, המשותפת לחברת ההשקעות של משפחת בלדגרין וענקית הנדל"ן Tishman Speyer, גייסה 3 מיליארד דולר להקמת קמפוסים ייעודיים בתחום מדעי החיים.

מדובר בגיוסי שיא לקרן נדל"ן העוסקת בפיתוח אתרי עבודה בתחום מדעי החיים. עם המשקיעים בקרן נמנות קבוצות הביטוח הראל ביטוח ופיננסים, כלל ביטוח ועמיתים, שהשקיעו יותר מ־350 מיליון דולר.

לפני כשנה הראל ביטוח ופיננסים ביצעה לראשונה השקעה משותפת עם Breakthrough בתחום מדעי החיים, בפרויקט ייזום גדול בהיקף השקעה כולל של 500 מיליון דולר.

חברת ייעוץ הנדל"ן הבינלאומית CBRE, הפעילה גם בישראל, מעריכה כי זהו סכום הגיוס הגדול ביותר לקרן מסוג זה. הסכום שגויס עתיד לשמש להקמת קמפוסים נוספים עבור חברות מדעי החיים שיצטרפו לפורטפוליו הקמפוסים הרחב של הקרן בעולם. קרן Tishman Speyer מנוהלת על ידי איש העסקים רוב ספייר.

Breakthrough מתמחה בייזום ורכישה של מתחמים ייעודיים המותאמים לסביבת עבודה של חברות מדעי החיים, בתחומים כמו ביוטכנולוגיה, פרמצבטיקה, טכנולוגיה רפואית, גנטיקה ומכשור רפואי.

הקרן עתידה להשתמש בכספי הגיוס למימון מגוון פרויקטים המצויים בשלבים שונים של בנייה ותכנון, ולקדם פרויקטים חדשים ברחבי ארה"ב ואירופה.

מנכ"ל Breakthrough דן בלדגרין: "הקמנו את הקרן במטרה ליצור ולהפעיל אקוסיסטם וסביבות מתקדמות, שבהן יוכלו יזמים וחוקרים בתחום מדעי החיים למקסם את המסע שלהם בחיפוש אחר טיפולים מצילי חיים.