הכנסת צפויה לשוב למושב הקיץ בתחילת השבוע הבא, והמליאה תתכנס לראשונה אחרי החגים - ב־9 במאי. זאת לאחר הטלטלה הפוליטית שחוותה הקואליציה עם פרישתה של עידית סילמן והודעת הקפאת החברות של רע"ם בכנסת בעקבות המהומות בהר הבית.  שר החוץ יאיר לפיד, שמטפל בסוגית רע"ם, נמצא במשא ומתן עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס שבו עולים דברים שונים, לאו דווקא כאלה שקשורים ישירות למצב בהר הבית. עבאס דורש גם זירוז של דברים שנמצאים בהסכם הקואליציוני, כמו החלטת ממשלה על ייצוג הולם והסדרת יישובים.

בסביבת לפיד משדרים אופטימיות בנוגע לסיכויים ליישוב המשבר. עם זאת, לפי הערכות, העניין לא ייסגר לפני עיד אל־פיטר. בינתיים, מליאת הכנסת תתכנס היום לכינוס פגרה מיוחד, ביוזמת הליכוד, על פי דרישת 25 חברי כנסת מהאופוזיציה. לקראת הדיון קראו ראשי סיעות האופוזיציה לקואליציה להעלות היום לאישור מליאת הכנסת הצעת חוק לסיוע לעסקים שנפגעו בגלל האומיקרון, והבטיחו את תמיכתם. אולם, שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע כי הממשלה תביא את הצעת החוק מיוזמתה ביום שני בשבוע הבא, עם פתיחת מושב הקיץ.

עידית סילמן (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
עידית סילמן (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

"בשבוע הבא, מיד עם שובה של הכנסת מפגרת מושב החורף, נחזור להשלמת הליכי חקיקה חשובים למען אזרחי מדינת ישראל ובראשם מתן סיוע לעסקים שנפגעו בגל האומיקרון, מתן תוספת משמעותית בגובה 40% למענק העבודה למשתכרי שכר נמוך ומתן נקודות זיכוי למשפחות עובדות בגובה 5,300 שקל בשנה למשפחה, על כל ילד בגיל בית ספר יסודי", הודיע ליברמן.

לדבריו, "אותם חוקים שנמצאים בישורת האחרונה באים לשרת את אזרחי המדינה כולם ולא קהל מצביעים של נבחר ציבור כזה או אחר. לכן אני מצפה מכל חברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה לתמוך בהצעות הממשלה בנושאים החשובים הללו ,שבאים להגדיל את ה'נטו' של אזרחי המדינה ולהתמודד עם אתגרי יוקר המחיה". בתגובה אמר ח"כ יואב קיש (הליכוד): "חבל שליברמן ממשיך לעכב את הפיצוי לעצמאים ללא כל סיבה, זה עדיין לא מאוחר". הוא קרא לליברמן בשם ראשי סיעות האופוזיציה להביא כבר היום את החוק לפיצוי נפגעי האומיקרון בקריאה ראשונה".

מנסור עבאס (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
מנסור עבאס (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

חבר הכנסת אופיר כץ (הליכוד), מיוזמי הדיון, אמר: "אנחנו כבר חודשים שומעים על החוק הזה, הם לוקחים את הזמן, בזמן שאנשים גוססים כלכלית ולוקחים עוד ועוד הלוואות לכסות על ההפסדים מהאומיקרון. החוק הזה מחורר, מלא במוקשים ויגביל עצמאים רבים מלקבל את המענק. ועדיין, אנחנו קוראים לממשלה להביא אותו כבר לכנסת בשביל שאנחנו נוכל להילחם ולשפר אותו, ולדאוג שהעצמאים שנפגעו יקבלו מה שמגיע להם. הודענו כבר שנתמוך".

בתוך כך, אתמול, לראשונה מאז הודיעה על פרישתה מהקואליציה, ניהלה ח"כ עידית סילמן את דיוני ועדת הבריאות בראשותה. הדיון אתמול עסק בתקנות התקצוב החדשות לבתי החולים. ביום ראשון הקרוב זימנה ח"כ סילמן דיון מיוחד בפרשת הסלמונלה.