ח"כ מיקי זוהר שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM על המצב הפוליטי והעריך כי הממשלה צפויה להתפרק בקרוב: "אין כל ספק שסופה של הממשלה קרב", אמר. לדבריו, "כל חודש של הממשלה שווה עוד חצי מנדט לימין". בהמשך התייחס לדיווחים לפיהם החרדים מנסים לקיים מגעים להקים ממשלה שלא בראשות נתניהו ואמר: "זו תהיה טעות מרה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בפתח דבריו הצהיר זוהר כי "אין כל ספק שסופה של הממשלה קרב. יש היתכנות שבמושב הזה ויש היתכנות שזה יהיה במושב שאחרי החגים. אני לא יודע להעריך כרגע, משום שאנחנו יודעים שיש בכל זאת רצון מסוים מצד הממשלה הזו כן לשרוד בקונסטלציה הנוכחית".

הוא הוסיף: "אגב, אם הייתם שואלים אותי, אני חושב שזה סוג של פתטיות. אתה יודע שאין לך רוב בכנסת, אתה יודע שגם אין לך אמון בעם ואתה עדיין מנסה לשרוד על הכיסא בשביל להגיד שאתה בקואליציה ובממשלה. נניח שהם יצליחו להעביר תקציב, נניח שהם יצליחו לשרוד, השרידות הזאת לא מראה בעיניי על מנהיגות ולא על יכולת להוביל שינויים ודברים משמעותיים בישראל, אלא סתם ניסיון לשרוד".

עוד אמר זוהר: "אני לא מאלה שחושבים שהפלת הממשלה באופן מיידי היא הדבר הנכון ביותר. אני חושב שככל שהממשלה הזאת מנסה לשרוד, כפי שהיא מנסה לשרוד, הימין מתחזק מבחינת התומכים". 

הוא הוסיף וטען: "בחישוב שלי, כל חודש זה חצי מנדט לימין. אנחנו רואים שהממשלה הזאת מאוד רופסת, במיוחד בזירה הביטחונית. המצב הביטחוני בישראל הידרדר בגלל הממשלה. אני עדיין לא זוכר שבתקופת הליכוד והימין בהנהגת המדינה, אנשים חמושים הסתובבו ברחובות ופשוט רצחו אנשים. אלה דברים שקורים בממשלה הזו ואנחנו רואים גם שהאויב הערבי מרים ראשו אל מול ממשלה חלשה, אל מול ראש ממשלה חלש. אין אחד בישראל שיכול לחלוק על כך שהטיפול של הימין ושל הליכוד בביטחון ישראל היה טוב עשרות מונים מהממשלה הזו".

"בתקופה קצרה בה הממשלה הזו מכהנת, איבדנו הרבה מאוד חיי אדם. אם אתה לוקח את זה מבחינת מספרים ומשווה אותם לתקופת הליכוד ומחלק את זה כמובן בתקופות שהיינו בהנהגת המדינה, אתה רואה שהמספרים שלנו, לא רק שהם קטנים דרמטית, הם באלפי אחוזים פחות. מעבר לכך, אנחנו רואים שישראל נראית גם בעיני העולם וגם בעיני האויב הערבי היום חלשה מתמיד. מי שרוצה לעצום עיניו בשביל שנפתלי בנט וממשלת השמאל הזאת תישאר בהנהגת המדינה, זו זכותו".  

כשנשאל אם הימין יצליח להגדיל את כוחו ולהגיע ל-61 אצבעות בכנסת העריך זוהר: "ככל שהממשלה הזאת שורדת, כל חודש, הליכוד מוסיף והימין מוסיף עוד חצי מנדט, אבל בסוף הדבר הנכון ביותר לישראל זה פירוק הממשלה והקמת ממשלה אחרת, לכן אנחנו מתמקדים בימים אלו ממש בלגייס 61 תומכים להצבעת אי אמון. אומרים לי חברים בקואליציה, 'אנחנו הולכים להעביר תקציב', אני שואל אותם, איך הם הולכים לעשות את זה? הם מסבירים שיש 60 מול 54. זה אומר שהרשימה המשותפת תימנע בהצבעה הזאת".

גם אתם השתמשתם בה.
"אנחנו השתמשנו ברשימה המשותפת להעביר תקציב? נו באמת. ברור שאם הרשימה המשותפת תימנע בהצבעת תקציב, יש לזה מחיר עצום שאזרחי ישראל ישלמו". 

"אם החרדים חושבים על ממשלה עם מרצ, העבודה ויש עתיד זו טעות מרה"

כשנשאל אם הוא רואה תרחיש בו חלק מהח"כים החרדים יימנעו בהצבעה השיב: "אני בטוח בכך שהימין יהיה מאוחד לגמרי בהצבעה שלו, ואם אתה שומע גינונים של חברי כנסת חרדים כאלה ואחרים שאומרים שהם בודקים אפשרויות וכו', אז האמן לי שהם לא רוצים ממשלה עם מרצ ועם מפלגת העבודה ועם יש עתיד, ואם הם חושבים על דבר כזה, זאת טעות מרה". 

ממשלה בראשות בני גנץ, הם רוצים?
"הממשלה הבאה היחידה שתקום תהיה בראשות בנימין נתניהו. אני בטוח שגם החרדים מבינים את זה. אנחנו יודעים שהממשלה הזאת היא רעה, היא רוצה לשרוד בכל מחיר, יש לזה עלויות מאוד גבוהות, כולל מול הרשימה המשותפת והציבור הישראלי מבחין בזה".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103