מתמודדי חידון התנ"ך העולמי קיימו הבוקר (שני) סדנת הכנה מיוחדת בסוכנות היהודית, בה ערכו סימולציית הכנה לשאלות אפשריות בחידון לצד קיום סדנה בנושא עמיות וזהות יהודית בשיתוף עם מכינת 'קול עמי' במסגרת ההכנות לקראת חידון התנ"ך העולמי לנוער וחידון התפוצות ה-59 שיתקיימו ביום העצמאות בירושלים. המתמודדים, שהגיעו בימים האחרונים לישראל באמצעות הסוכנות היהודית ביניהם 45 נערים ונערות מ-20 מדינות שונות ברחבי העולם יתמודדו בחידון, זאת לאחר שנתיים בהם התקיים חידון התנ"ך באופן וירטואלי בלבד, נוכח נגיף הקורונה. בין המדינות השונות מהן הגיעו מתמודדים נמצאות ארה״ב, רוסיה, קנדה, בלגיה, צרפת, מקסיקו ולראשונה גם ממונטנגרו. 

בימים אלה מסיימים המתמודדים את הכנותיהם במחנה האימונים לקראת החידון, שנערך על ידי מינהל חברה ונוער במשרד החינוך. במסגרת זאת סיירו המתמודדים במגוון סיורים ברחבי הארץ בהם הכירו מקרוב אתרים והמקומות הקדושים המוזכרים בתנ"ך וצפויים להיפגש גם עם נשיא המדינה, וכאמור נפגשו הבוקר (שני) עם יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו״ר הסוכנות היהודית בפועל, יעקב חגואל. כמו כן, במסגרת "מחנה התנ״ך" הגיעו לישראל גם מתמודדים שהשתתפו בחידונים הווירטואליים שנערכו בשנתיים האחרונות. בניהם - אילנה רוזנבלט, נערה בת 18 מניו ג'רזי שמסייעת למתמודדים האמריקאיים ובת שבע שוואב, מתמודדת בת 16 מאנגליה אשר התחרתה לפני כשנתיים וכעת חונכת ילדים בבריטניה בלימודי תנ"ך. 

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר הסוכנות היהודית בפועל, יעקב חגואל: "התנ"ך הוא ליבו הפועם של העם היהודי, אותה גחלת המאחדת אותו במשך אלפי שנים ומהווה את נקודת החיבור ההיסטורית של יהודים מרחבי העולם. על כן עידוד לימוד התנ"ך וגולת הכותרת - חידון התנ"ך העולמי לנוער, מהווים אבן יסוד ביכולתנו לפעול לשימור מורשת העם היהודי לאורך שרשת הדורות. זוהי תכלית קיומם של המוסדות הלאומיים ולכן אנו גאים להיות שותפים מדי שנה למפעל חשוב זה, המהווה נדבך ייסוד משמעותי במרכיבי ההיסטוריה של עם ישראל".