משרד הרווחה והביטחון החברתי דיווח הערב (שני) על אירוע חריג בחולון. על פי הדיווח שלושה דיירים במעון אנשים עם מוגבלויות 'בית דפנה', המופעל על ידי רשת בית אקשטיין, נפטרו בתוך זמן קצר. צוות של משרד הבריאות שהגיע למקום גילה ליקויים במטבח ופתח בחקירה. בהוראת משרדי הבריאות והרווחה נסגר המטבח עד לסיום הבדיקה.

בלילה שבין שבת לראשון החלו כמה דיירים לחוש ברע וסבלו משלשולים. בעקבות כך ערכה רופאת המעון בדיקה של הדיירים. הצוות הרפואי לקח מדדים מאחת הדיירות, בעלת רקע רפואי מורכב, וזמן קצר לאחר מכן היא איבדה את הכרתה. צוות של מד"א שהוזעק למקום בליווי המשטרה ניסה לבצע בה ניסיונות החייאה שלא צלחו ונקבע מותה.

''בית דפנה'' - מעון לאנשים עם מוגבלויות (צילום: אבשלום ששוני)
''בית דפנה'' - מעון לאנשים עם מוגבלויות (צילום: אבשלום ששוני)

במקביל, שני דיירים נוספים, גם הם סבלו ממחלות רקע, נפטרו בבית החולים וולפסון לאחר שפונו בעקבות מצבם. מנהלת המעון דיווחה לפיקוח שעדכן את הרופאה הראשית של משרד הרווחה שמיד לאחר מכן דיווחה על האירוע לרופאה המחוזית של משרד הבריאות.

בהנחיית מנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברתי, סיגל מורן, הגיע למעון צוות מקצועי של המשרד על מנת לסייע לצוות בטיפול בדיירים. ממשרד הרווחה והביטחון נמסר כי הצוות ימשיך ללוות את המעון עד לתיקון הליקויים ולסיום הבדיקה של משרד הבריאות. עוד הנחתה מנכ"לית המשרד על הקמת ועדת בדיקה להתנהלות המעון. 

במקביל, המשרד הנחה את בית אקשטיין לתגבר את צוות המעון במטפלים נוספים, כמו גם באחות נוספת ורכזת מטעם המלווה תלווה את משפחות המאושפזים בבית החולים.