ארגון הטרור "חמאס" פרסם היום (רביעי) איום ולפיו עליית יהודים מחר להר הבית היא "משחק באש". בהצהרה שפורסמה מטעמו נמסר: "אישור השלטונות למתנחלים להכנס לחצרות מסגד אל-אקצא ביום חמישי הוא משחק באש וגורר את האזור להסלמה שישראל תישא באחריות מלאה לה". 

בהמשך, קרא חמאס "להתגייס במסגד אל-אקצא ובעיר ירושלים, להגנת זהותנו ודתנו, ולמען ידעו כי הניסיונות לחלק את המרחב באל-אקצא, והפרויקטים לייהוד האתרים הקדושים שלנו לא ישיגו את מטרותיו הזדוניות". במקביל, דובר הג'יהאד האיסלאמי ביהודה ושומרון אמר כי ארגונו "לא יסרב למלא את חובתו להגן על המקומות הקדושים, על העם הפלסטיני והארץ בכל האמצעים והדרכים".

חמאס (צילום: עאבד רחים קטיב, פלאש 90)
חמאס (צילום: עאבד רחים קטיב, פלאש 90)

כמו כן, גם בחזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין איימו: "ההסתערות על אל-אקצא תצית אינתיפאדה חדשה נגד הכיבוש, בדומה לאינתיפאדת אל-אקצא שפרצה לאחר שראש הממשלה הישראלי, אריאל שרון, הסתער להר בסתיו 2000. ממשלת בנט נושאת באחריות של ההסלמה כלפי עמנו, אדמתנו והמקומות הקדושים לנו, זאת על ידי הרג, מעצרים ופלישה למקומות אלו בירושלים ובחברון. אלו ניסיונות לכפות את המיתוסים וההתפשטות הקיצונית של הכיבוש. הסתערות המתנחלים וכוחות הכיבוש למסגד אל-אקצא ביום העצמאות היא פרובוקציה גסה כנגד הרגשות של הפלסטינים והמוסלמים בעולם".

בנוסף, גם תנועת הג'יהאד האסלאמי התייחסה לדיווח כי יהודים יורשו לעלות להר הבית ביום העצמאות ואיימו: "אנו קוראים לפלסטינים באל-אקצא להתעמת עם התקפות המתנחלים שמטרתן לכפות את החלוקה המרחבית באזור. אנו מזהירים מפני ההשלכות של עליית המתנחלים להסתער על אל-אקצא ורואים בכיבוש את האחריות המלאה למה שהמצב יוביל אליו. לא נהסס להגן על אל-אקצא ועל המקומות הקדושים ומזהירים מפני ההשלכות".

פעילי הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה (צילום: רויטרס)
פעילי הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה (צילום: רויטרס)

איומיו של ארגון הטרור מגיעים בעקבות ההחלטה לפתוח מחדש את ההר בפני יהודים, זאת לאחר החלטת הממשלה לסגור את הר לכניסת יהודים  עד לסוף חודש הרמדאן.  בתוך כך, משטרת ישראל פרסה אלפי שוטרים, מתנדבים, לוחמי מג"ב ושוטרים סמויים ברחבי ירושלים, תוך שימת דגש על ריכוזי קהל, אזור העיר העתיקה, הכותל המערבי והמקומות הקדושים ביום הזיכרון וביום העצמאות ה־74 למדינה. 

בנוסף המשטרה קוראת לציבור לגלות ערנות ולדווח על כל תנועה חשודה כדי למנוע פיגועי טרור והפרות סדר. בצה"ל, גם ביום הזיכרון ובערב יום העצמאות נשמרת הכוננות הביטחונית הגבוהה, לאור התקופה המתוחה וריבוי פיגועי הטרור כבר יותר מחודש, בתקופה שבה נרצחו 15 ישראלים.

עימותים בהר הבית (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)
עימותים בהר הבית (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)

בתוך כך, המשטרה גם פרסה אזהרה כנגד דברי ההסתה לאלימות המוצים בימים האחרונים ברשתות החבריות, ומשולבים בהם פרסומים כוזבים ושקריים לגבי הר הבית. פרסומים אלו, מופצים בין היתר על ידי ארגוני הטרור שמנסים להשתמש בהר הבית ובצעירים בכדי לשרת את מטרותיהם.

עוד נמסר מהמשטרה כי הציבור מתבקש לא להישמע לפייק ניוז ולהסתה וכי לא צפוי כל שינוי בנוהג הקיים בהר מזה שנים רבות, הן בהקשר של תפילות המוסלמים, ביקורי התיירים והישראלים תחת שעות הביקור המקובלות. עוד נמסר מהמשטרה כי מפרי סדר אשר יסיתו לאלימות וינהגו כך, יטופלו ביד קשה ובאפס סובלנות.