הפיגוע הקשה באלעד: יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, גינה הלילה (בין חמישי לשישי) את הפיגוע הקשה באלעד ואת הרג האזרחים הישראלים והבהיר כי הדבר עלול לגרור להסלמה, בזמן שהצדדים שואפים להשיג יציבות, כך לדבריו.

עם זאת, אבו מאזן הזהיר מפני שימוש בתקרית זו כדי לבצע "מתקפת תגובה" נגד הפלסטינים וטען כי "מעגל האלימות מחזק את ההבנה כי שלום קבוע, מקיף וצודק - הוא הדרך לביטחון ויציבות".

אבו מאזן (צילום: רויטרס)
אבו מאזן (צילום: רויטרס)

קודם לכן, דובר חמאס חאזם קאסם בראיון לרשת "אל-אקצא" כי "המבצע הוא חלק מהכעס של עמינו על המתקפות של הכיבוש נגד המקומות הקדושים. ההסתערות על אל אקצא לא תוכל להימשך ללא עונש". הוא הוסיף: "המבצע ההירואי (הפיגוע באלעד) הוא יישום מעשי של מה שההתנגדות הזהירה מפניו - שאל אקצא הוא קו אדום".

פיגוע באלעד: שלושה נרצחים, מצוד אחר המחבל שככל הנראה היה חמוש בגרזן

"מהומה מטורפת, מפחיד פה": עד ראייה לפיגוע באלעד משחזר

"אכזריות שאי אפשר לתאר": פוליטיקאים מגיבים לפיגוע הקשה באלעד

"אנחנו עומדים בפני מצב משולב ומתמשך, הכולל מאבק בכל המקומות בהם נמצא העם הפלסטיני", אמר, "הכיבוש לא יוכל לדכא את החזיתות בעזה, בגדה המערבית ואזור הפנים הכבוש".

דובר חמאס פאזי ברהום הוסיף: "מבצע אלעד הוא מעשה אמיץ והירואי, המגיע כתגובה טבעית להפרות שביצע הכיבוש נגד מסגד אל אקצא. זכותינו הטבעית היא להגיב לפשעי הכיבוש, להרתיע אותו ולהגן על זכויותינו. כיום, הכיבוש משלם  את החשבון על הפרותיו".

בהמשך, בארגון הטרור פרסמו כי הפיגוע באלעד הוא "תוצאה ותגובה להסלמה של פשעי הטרור נגד ארצנו, עמנו והאסלאמית שלנו. ואתרים קדושים לנוצרים. ישיר לרגשות של עמנו ושל האומה הערבית והאסלאמית שלנו. בשעה שאנו רואים במנהיגי הכיבוש את האחריות המלאה להשלכות של המשך ההסלמה בפשעיו נגד עמנו, מסגד אל-אקצא והמוצבים בו, והמתפללים הנוצרים ברחבי העיר ירושלים, אנו מאשרים כי שלנו העם הפלסטיני ימשיך להגן על עצמו ועל זכויותיו הלאומיות הלגיטימיות עד תום הכיבוש, ומימוש שאיפותיו לשחרור ושיבה והגדרה עצמית". 

זירת הפיגוע באלעד  (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
זירת הפיגוע באלעד (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

מוקדם יותר היום, עשרות מפרי סדר בשטח הר הבית החלו בקריאות הסתה וידוי אבנים לעבר כוחות המשטרה במקום, שאבטחו את ביקורי היהודים בהר, לאחר שהמתחם נסגר בפניהם בשבועיים האחרונים. על פי הדיווחים הפלסטינים, 25 איש נפגעו מחנק בגז מדמיע ושמונה נפגעו מכדורי גומי.

לנוכח האירוע המדובר,  משרד החוץ הפלסטיני תקף את ראש הממשלה נפתלי בנט. "ראש ממשלת ישראל נושא באחריות ישירה להסלמה מחדש של מסגד אל-אקצא", נמסר בהודעתם.