הפיגוע באלעד: יונתן חבקוק, תושב העיר כבן 40, בועז גול גם הוא תושב העיר בשנות ה-40 לחייו, ואורן בן יפתח תושב לוד, בן 37, הם הנרצחים בפיגוע הקשה שאירע אמש בעיר. חבקוק הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים, גול הותיר אחריו חמישה ילדים, ובן יפתח הותיר אחריו שישה ילדים.

עדויות קשות מהפיגוע באלעד: "מהומה מטורפת, מפחיד פה"

"עומדים בפני מאבק": האזהרה של חמאס אחרי הפיגוע הקשה באלעד 

"אכזריות שאין לתאר": התגובות לפיגוע הקשה באלעד

הפיגוע הקשה באלעד: כל קווי הסיוע שנפתחו
 
"הייתי שכן שלו 15 שנה, היה בן אדם הכי מיוחד שיכולתי להכיר", כך סיפר לוואלה! אמיר מזרחי, חברו של חבקוק. "הוא היה המוסכניק שלנו, מתקן את הרכב. מי שהיה רואה אותו - תמיד חיוך על הפנים. הוא הראשון שלקח אותי לאומן. הבנות שלו לומדות עם הבנות שלי. אין לי מילים, הוא היה בבית. לפי מה שהבנתי מהבנות שלי שהיו שם (בזירה) הם עשו ארוחה בבית. הוא רצה לקרוא לבן שלו, זה ממש על הכיכר. הוא ירד לכיכר לחפש את הבן שלו ונרצח. איך שהוא ירד לכיכר הוא נרצח". יעקב ברנוי, חברו הקרוב סיפר לוואלה! כי הוא "תמיד חייך. היה אדם שתמיד היה שמח . לא הכרנו אצלו מציאות אחרת".

יונתן חבקוק, שנרצח בפיגוע באלעד (צילום: באדיבות המשפחה)
יונתן חבקוק, שנרצח בפיגוע באלעד (צילום: באדיבות המשפחה)

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, ספד לבן יפתח. "אסון כבד פקד את העיר לוד הלילה. אורן בן יפתח תושב העיר בן 35 אבא ל-6 ילדים נרצח בפיגוע הנפשע באלעד. הלב נשבר לרסיסים במשפחה שפקדו אותה בשנים האחרונות אסונות רבים. אנחנו מלווים כעת את המשפחה בשעה הקשה מנשוא. השם יקום דמו במהירה".

בתוך כך, מבית החולים בילינסון נמסר הבוקר אודות שני הפצועים מהפיגוע כי מצבו של הצעיר עדיין מוגדר קשה ועדין לא יצא מכלל סכנה. הפצוע הנוסף הורד לחדר ניתוח ומצבו לא יציב ונשקפת סכנה לחייו. בנוסף נמסר כי במהלך הלילה הגיעו עוד חמישה נפגעים קלים: ארבעה נפגעי חרדה ואדם אחד שנפצע בידו מרסיסי זכוכית באחת מזירות האירוע. הם טופלו ושוחררו לביתם.

כוחות רבים נמצאים באלעד; הלימודים יתקיימו ככסדרם

עיריית אלעד הודיעה כי לאחר היוועצות עם גורמי הבטחון ולאחר הערכת מצב שהתקיימה, הוחלט כי היום יתקיימו לימודים במוסדות החינוך, תוך עיבוי של מערך האבטחה בכל רחבי העיר. כמו כן צוין כי בעיר נוכחים עשרות שוטרים וצוותי בטחון במטרה להגביר את תחושת הבטחון בקרב התושבים.

כמו כן, באלעד נמשכות החסימות, לצד חיפושים רחבים אחר המחבלים. תנועה ערה של כוחות הביטחון מורגשת באזור, בכניסות, בשטחים פתוחים ועוד. הכוחות בוחנים האם במהלך הלילה המחבלים הסתתרו או שמא ינסו להימלט בבוקר.

זירת הפיגוע באלעד  (צילום: אלון חכמון)
זירת הפיגוע באלעד (צילום: אלון חכמון)

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים אמש התייעצות ביטחונית בהשתתפות שר הביטחון, שר החוץ, השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, ראש השב"כ, הרמטכ"ל, ראש המוסד ובכירים נוספים. בשיחה הוצגה השתלשלות האירועים בפיגוע שאירע הערב בעיר אלעד, וכן המאמצים הנעשים כעת בשטח לאיתור המחבלים והוחלט על המשך הפעילות המבצעית של משטרת ישראל, הימ"מ והשב"כ לשעות הקרובות ולימים הקרובים.

"אויבינו יצאו למסע רצח כנגד יהודים באשר הם. מטרתם לשבור את רוחנו, הם ייכשלו. אנחנו נשים ידינו על המחבלים ועל סביבתם התומכת, והם ישלמו את המחיר. אני מוסר את תנחומיי מעומק ליבי למשפחות הנרצחים", כך הבהיר ראש הממשלה בסיומה.