גל הטרור נמשך: אלוף (מיל') ישראל זיו, לשעבר מפקד אוגדת עזה וראש אגף המבצעים במטכ"ל שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM והתייחס לרצף הפיגועים, שהאחרון ביניהם אירע אמש בעיר אלעד וגבה את חייהם של שלושה ישראלים. "ישראל צריכה לחסל את יחיא סינוואר", הצהיר זיו.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

לדבריו, מנהיג חמאס ברצועת עזה צריך לתת את הדין על אמירותיו, "הוא נתן את ההוראה וצריך לקחת אחריות, דמו מותר. ישראל צריכה לסכל אותו, מאוד פשוט".

זיו התייחס לכך שמשמעות הסיכול פירושה פתיחה במלחמה עם עזה, והסביר כי זה בלתי נמנע. "סינוואר ניסה במשך החודש האחרון, בכל דרך שהיא להוציא פיגועים, בין אם בעידודם של אחרים לבין להוציא חוליות בפועל מג'נין. האיש מנסה להבעיר בכל דרך ולדמם את מדינת ישראל, זו לא איזו אמירה תמימה ללא הקשר".

כשנשאל האם אנחנו ערוכים למלחמה עם עזה השיב כי "המציאות היא תמיד מורכבת ואין אף פעם זמן מתאים. אנחנו בבעיה קשה שאנשים פוחדים לצאת לרחוב, אז בואו ניקח את ההחלטה ונבצע אותה כשנוח לנו. אי אפשר לעצום את העיניים ולהתמכר לשקט או לטמון את הראש בחול".

זיו התייחס גם לתפקוד המודיעין של שב"כ במניעת פיגועים כאלו, והעריך: "הרמה שהם מגיעים אליה היא רמה גבוהה שאין לה שום אח ורע בעולם, רק בשבועות האחרונים כמות ההתרעות שעלתה וסוכלה שהציבור לא יודע עליה בכלל היא עצומה".

"האם העניין הוא ברמה של מחדל? התשובה היא לא. אך זה שהמחבלים נכנסו ליישוב ויצאו ללא פגע, אומר שצריך לשנות פה הרבה מאוד דברים. גם את המודיעין אבל גם את המערכת האופרטיבית עצמה. לא היה שם מגע, לא היה שום כוח בזמן הזה, איך הם יצאו משם חיים?", סיכם.