במשטרה ובשב"כ אישרו הערב (שישי) כי אורן בן יפתח ז"ל, אחד הנרצחים בפיגוע באלעד, הסיע את המחבלים ברכבו. בין המחבלים לאחד הקורבנות היתה היכרות מוקדמות,  במסגרתה הוא הסיע אותם לאתרי בנייה. כך גם הפעם, אלא שהם תכננו לבצע פיגוע והצטיידו והתחמשו בגרזנים. 

לשירות הביטחון הכללי היה ברור מראשיתה של החקירה שהוא הנרצח הראשון, זאת לאחר שבזירה אותר מוצג שלכאורה הפליל אותם. על פי החשד הוא הביא אותם ליישוב לבקשתם, ככל הנראה מאיזור קו התפר. המחבלים ביקשו לעצור באלעד ולאחר מכן רצחו אותו בתוך הרכב.

בהגיעם לאלעד החליטו לפתוח במסע הרצח, ורצחו את המסיע שלהם. לאחר מכן, והמשיכו במדרון רחוב אבן גבירול דרך גרם המדרגות הארוך אל הפארק העירוני, שם הוצבו מתקני לונה פארק, מה שהביא למקום ציבור גדול - ילדים והורים. הפיגוע הזה יכל להסתיים בצורה קשה בהרבה יותר ולא בכדי התושבים מציינים כי חרף האבדות מדובר בנס גדול, זאת שעה שהמחבלים הגיעו בסמיכות לילדים, מתפללים, בית מדרש, מגרש משחקים. המאבק בשתי הזירות גרמה להם להימלט מהמקום.

אלעד לאחר הפיגוע (צילום: אבשלום ששוני)
אלעד לאחר הפיגוע (צילום: אבשלום ששוני)


על פי החשד, אחד המחבלים נפצע בפיגוע, ובמשטרה, הצבא, מג"ב, מתנדבים, שב"כ וביחידות מיוחדות, מבצעים מצוד בניסיון להתחקות אחר השניים. מפכ"ל המשטרה הדגיש כי המצוד יימשך עד לאיתור ולכידת המחבלים, לדבריו כוחות הביטחון לא יניחו למחבלים להימלט וירדפו אחריהם עד למעצר.

פרסום זהותם נעשה על מנת לחשוף אותם לציבור שנדרש לגלות עירנות. במקביל הציבור נדרש לגלות משנה זהירות ולהימנע מהסתובבות מיותרת בשלב הזה במטרה שלא להפריע לכוחות, שהופכים כל אבן להביא לסיום הדרמה הטרגית הזאת.

החשודים בביצוע הפיגוע באלעד: אסעד יוסף אסעד אלרפאעי וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר (צילום: דוברות המשטרה)
החשודים בביצוע הפיגוע באלעד: אסעד יוסף אסעד אלרפאעי וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר (צילום: דוברות המשטרה)

בתוך כך, , סגן מנהל המערך לנוירוכירורגיה בבילינסון, ד״ר עוזי בן דוד עדכן על מצבם של שנים הפצועים ומסר: "הם נותחו וכרגע מורדמים ומונשמים. מצבם יציב. יש תקווה נוכח ההדמיה שלאחר הניתוח בשיפור של מצבם".